شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموزان#کتاب

نحوه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع خارجی


نحوه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع خارجی

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: تاکنون ۴۶۱ هزار نفر از اتباع خارجی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت و دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد علوی‌تبار در خصوص ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی همانند دانش‌آموزان ایرانی اظهار داشت: این امکان وجود دارد به شرطی که اطلاعات دانش‌آموزان اتباع خارجی برای ثبت سفارش کتاب درسی، در سامانه سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشد تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانی که هویت دانش‌آموزان اتباع خارجی احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمی‌شود.

نحوه ثبت سفارش اتباعی که کد ندارند

وی افزود: دانش‌آموزان اتباع خارجی که کد 11 رقمی از وزارت کشور دریافت و در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، کتاب درسی خود را دریافت کرده‌اند و هیچ مشکلی وجود ندارد، اما افرادی که کد 11 رقمی دریافت نکرده‌اند به این معنا است که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان در سامانه کتاب نیست و پس از ثبت‌نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش‌آموزی به راحتی می‌توانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

انتظار از مدیران مدارس

وی بیان کرد: از مدیران مدارس می‌خواهیم نسبت به پیگیری ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانواده‌ها و دریافت کتاب‌های درسی از منطقه اقدام کنند.

پیش از این، میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع عنوان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن  کد دانش‌آموزی ( 11 رقمی) خود به جای کدملی 10 رقمی و به جای شماره سریال شناسنامه، عدد 1 (111111)، کتاب‌ها را سفارش دهند.

انتهای پیام/