شهر خبر

درخواست رئیس جمهور تونس برای تسریع در تشکیل دولت

درخواست رئیس جمهور تونس برای تسریع در تشکیل دولت

رئیس جمهور تونس در دیدار با نخست وزیر مکلف این کشور بر لزوم تسریع در تشکیل کابینه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر قیس سعید، ریاست جمهوری تونس پس از دیدار او با نجلاء بودن، نخست وزیر مکلف در کاخ قرطاج در بیانیه کوتاهی به نقل از سعید بر لزوم تسریع در تشکیل کابینه به شکلی که آرزوها و خواسته‌های مردم را محقق کند، تاکید کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، تنها اعلام شد: سعید در این دیدار از میزان پیشرفت به دست آمده در سطح تشکیل کابینه جدید مطلع شد.

دفتر ریاست جمهوری تونس چهارشنبه گذشته اعلام کرد که قیس سعید برای اولین بار در تاریخ این کشور یک زن به نام نجلاء بودن را مامور تشکیل کابینه کرد.

تونس از ۲۵ ژوئیه گذشته با یک بحران سیاسی شدید مواجه است و رئیس جمهور این کشور تصمیماتی از جمله تعلیق فعالیت‌های پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان آن، لغو هیات نظارت بر قانون اساسی، صدور قوانین با حکم‌های ریاست جمهوری، به دست گرفتن سمت دادستانی کل و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور را اتخاذ کرد.

بیشتر احزاب تونس مخالفت خود را با این تصمیمات سعید اعلام کرده و برخی از آنها این تصمیمات را "کودتا علیه قانون اساسی" دانستند، در مقابل برخی احزاب نیز این اقدامات قیس سعید را تایید کرده و آنها را با توجه به بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی در پی شیوع کرونا، اصلاح مسیر می‌دانند.

انتهای پیام