شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس پلیس#مستند#تلویزیون#نیروی انتظامی

پخش ۶ تله‌فیلم و ۲۴ مستند پلیس در هفته نیروی انتظامی/ حضور رئیس پلیس کشور در سامانه ۱۹۷


پخش 6 تله‌فیلم و 24 مستند پلیس در هفته نیروی انتظامی/ حضور رئیس پلیس کشور در سامانه 197

سخنگوی پلیس گفت: در هفته نیروی انتظامی ۲۶۲ برنامه بارگذاری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ همچنین ۲۴ مستند، ۶ تله فیلم، ۵۰ آیتم کوتاه مفهومی در هفته نیروی انتظامی نیز از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار مهدی حاجیان صبح امروز در نشست خبری در تبیین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی (17 تا 23 مهرماه) اظهار کرد: در سال گذشته همکارانی داشتیم که با رشادت خدمت می‌کردند اما امروز در بین ما نیستند و به فیض شهادت نائل آمدند و این افتخاری برای نیروی انتظامی است.

سخنگوی پلیس افزود: هفته نیروی انتظامی هفته‌ای است که مردم به پاس یک سال خدمت حافظان نظم و امنیت و خدمت بی‌منت، خدمت‌گزاران خود را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: همکاران بنده در سال گذشته (از هفته نیروی انتظامی سال 99 تا این هفته در سال جاری)، هیچ تعطیلاتی نداشتند، این یک سال تمام کارکنان پلیس در خدمت مردم و در آماده‌باش بودند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق و نگاه سازمانی، در تمام ماموریت‌ها دارای اهداف و برنامه‌های دقیق است و بر اساس شعار سال، برنامه‌های خود را تببین می‌کند، شعار امسال نیروی انتظامی نیز "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی عنوان کرد: برای تحقق موضوع پلیس هوشمند، پروژه‌های عظیمی را در دستور کار قرار داریم، با توجه به تنوع ماموریت، بیشترین ارتباط را با مردم داریم و روزانه در یک هزار و 700 نقطه با مردم در تماس هستیم و 36 نوع ماموریت برای نیروی انتظامی تعریف شده است.

حاجیان ادامه داد: هدف ما این است که از الکترونیک شدن به سمت هوشمندسازی پیش ببریم، امروز در تلاش هستیم از طریق هوش مصنوعی، خدمات را به مردم ارائه دهیم و بخشی از خدمات با استفاده از اپلیکیشن "پلیس من" ارائه خواهد شد.

سخنگوی پلیس با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده تا پلیس بتواند بدون مراجعه مستقیم مردم به آنها خدمت ارائه کند، متذکر شد: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک پلیس هوشمند، پلیس‌های تخصصی را توسعه می‌دهد، امروز در حوزه ترافیک، استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های ما تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه پلیس فتا، امکان ارتباط آنلاین با این پلیس، آموزش همگانی و آگاه کردن مردم صورت می‌گیرد و در پی این هستیم با استفاده از اپلیکیشن "پلیس من"، خدمات در حوزه کلانتری و گذرنامه ارائه دهیم.

این مقام انتظامی یادآور شد: تمام برنامه‌های ما برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری است و در تلاش هستیم به پلیس در تراز انقلاب اسلامی برسیم؛ پلیس در تراز انقلاب اسلامی، پلیسی اخلاق‌گرا، ولایت‌مدار، دارای توان عملیاتی و قدرت اجتماعی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزود: بخش دوم شعار ما نگاه به امنیت پایدار است، اگر تمام دستگاه‌ها با قاچاق و احتکار برخورد کنند و قانون نیز حمایت خود را داشته باشد، باعث می‌شود تولید رونق بگیرد، بر همین اساس در سال جاری پلیس امنیت اقتصادی در چند گمرک نیز مستقر می‌شود.

حاجیان بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان بخشی جامعه مسئول برقراری امنیت اجتماعی را برعهده و ضرورت دارد که مقتدر و هوشمند باشد لذا بخشی از برنامه‌های خود را در مجاهدت‌های پیدا و پنهان، از طریق رسانه‌ها در هفته نیروی انتظامی در اختیار مردم قرار می‌گذاریم.

سخنگوی پلیس گفت: در هفته نیروی انتظامی 262 برنامه بارگذاری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، 24 مستند، 6 تله فیلم، 50 آیتم کوتاه مفهومی در هفته نیروی انتظامی نیز از تلویزیون پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر روز هفته نیروی انتظامی شعار مشخصی تدوین شده، اظهار کرد: معتقدیم پلیس با مشارکت مردم می‌تواند انضباط اجتماعی را حاکم کند و پلیس از مردم، با مردم و برای مردم است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس با قدرت می‌تواند اعلام کند اشراف اطلاعاتی در تمام حوزه‌ها دارد، امروز خدمات پلیس جهان‌شمول است، در سال گذشته بیش از یک هزار تن مواد مخدر کشف شد و شهدایی تقدیم جامعه اسلامی و کل مردم دنیا کردیم لذا کل کشورها باید قدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی را بدانند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که در هفته نیروی انتظامی چه خدماتی به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این هفته خدمات ما به مردم دو برابر می‌شود و مراکز خدمات‌دهی ما در این هفته تلاش بیشتری می‌کنند، در روز یکشنبه بعد از هفته نیروی انتظامی، رئیس پلیس کشور در سامانه 197 حضور پیدا کرده و مردم می‌توانند با وی ارتباط برقرار کنند.

حاجیان در پاسخ به این سوال که آیا در هفته پلیس جریمه‌های رانندگی بخشیده می‌شود، ادامه داد: اگر تصمیمی در این رابطه اتخاذ شود، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، ورود مواد مخدر از طریق مرزها افزایش پیدا کرده یا خیر، متذکر شد: با توجه به اشراف و تسلطی که در مرزها وجود دارد، نیروی انتظامی با ورود مواد مخدر به جد برخورد می‌کند و خیلی تفاوت ندارد که آن سوی مرزها چه اتفاقی روی می‌دهد.

انتهای پیام/