شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی

مربی تیم ملی فوتسال: یک عده دایه مهربان تر از مادر شده اند/بدون اردوی مناسب چگونه انتظار قهرمانی دارند؟

مربی تیم ملی فوتسال گفت: عده‌ای که خود هیچ کار و عملکرد مناسبی برای فوتسال نداشتند الان دایه مهربان‌تر از مادر شده‌‌‌‌اند و انتقادهای مغرضانه انجام می دهند .

علی‌ دوران  در مورد عملکرد ضعیف تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2021 لیتوانی اظهار داشت:  در ابتدا از مردم ایران و خانواده بزرگ فوتسال که نتوانستیم شادی آنها فراهم کنیم معذرت می‌خواهم. بعد از جام جهانی دوره گذشته نزدیک به ۳ سال است که تیم ملی رها بوده و در این مدت هیچ اردوی تدارکاتی مناسب نداشته و با هیچ تیم مطرح و معتبری بازی نکردیم. مسابقات آسیایی هم به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و ما نتوانستیم بازیکنان را محک جدی بزنیم. با آمدن فدراسیون جدید و حضور عزیزی خادم کمی اوضاع ما هم تغییر پیدا کرد اما این کافی نبود  و در نهایت بدون بازی تدارکاتی عازم لیتوانی شدیم و حضور در چند تورنمنت  بلاروس  تایلند و..در فدراسیون جدید نمی‌‌‌‌‌توانست این ۳ سال عقب ماندگی را جبران کند.

مربی بدنساز تیم ملی فوتسال تصریح کرد:در حالی که کارشناسان مطرح فوتسال دنیا گروه ایران را گروه مرگ می‌‌‌دانستند عده‌‌‌ای در ایران این گروه را راحت پنداشته و ما را از پیش قهرمان معرفی کردند تا به تیم‌ ملی استرس و فشار وارد کنند. آنها با چه معیار و ترازویی گروه ما را راحت می‌‌‌‌‌‌دانستند  و انتظار قهرمانی از تیم ملی داشتند؟ در جام جهانی تمام تیم‌‌‌‌ها با قدرت حاضر می‌‌‌شوند، مثالی وجود دارد که می‌‌‌‌گویند هر چیزی بکارید می‌توانید در پایان درو کنید،تیم ملی در طول 3 سال نه اردویی و نه بازی تدارکاتی مناسبی داشته، پس چگونه باید قهرمان می‌‌‌شد؟ بازیکنان و کادر فنی تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را انجام دادند تا دل مردم را شاد کنند اما متاسفانه نشد و من به همین دلیل باز هم از آنها عذرخواهی می کنم.

دوران خاطرنشان کرد : عده‌‌ای بازیکنان تیم را پیر و ناکارآمد خطاب کردند، همین عده بازیکنان را به دلیل عدم قهرمانی در این مسابقات تحقیر کردند. این افراد که مدعی پیری و ناکار آمدی بازیکنان ملی پوش بودند در جای دیگر می‌گویند نسل طلایی تیم ملی سوخت. آیا ما در گذشته نسل طلایی نداشتیم؟ در تیم ملی همیشه بازیکنان با کیفیتی  وجود داشته و دارد، تیم‌‌‌های دیگر با تدارکات ویژه وارد مسابقات شده بودند، پرتغال قهرمان شد اما در مرحله حذفی با چه دردسری مقابل صربستان در وقت‌‌‌‌‌‌‌های اضافه پیروز شد؟ این تیم قزاقستان را هم به سختی شکست داد و راهی فینال شد، این موضوع  نشان کیفیت و سطح بالای مسابقات و تیم‌‌ها را دارد.

وی افزود: ازبکستان به عنوان یک تیم آسیایی قبل از جام جهانی ۴ بازی رفت و برگشت با آرژانتین و ۲ بازی با ژاپن، ۲ بازی با اسپانیا، ۲ بازی با ونزوئلا، ۲ بازی با پرتغال و در تورنمنت تایلند هم حضور داشت. اما تیم ملی ایران چند بازی تدارکاتی در این 4 ساله با تیم‌‌‌‌های مطرح دنیا داشته است که حالا عده‌‌ای مدعی هستند باید قهرمانی این جام می شدیم؟ روسیه نایب قهرمان دوره گذشته حذف شد و یا اسپانیا که چندین دور قهرمان جهان بوده از مسابقات کنار رفت، این تیم‌‌‌ها که از بزرگان فوتسال دنیا هستند پس چگونه حذف شدند؟ انتقاد سازنده خوب است اما اگر همین نقد از روی کینه و.. باشد یک عده باید در قیامت پاسخ بدهند.

مربی تیم ملی در پاسخ به سوالی که عده‌‌‌ای معتقد بودند تیم ما  از نظر شرایط بدنی در این مسابقات مشکل داشت گفت:در سال‌‌‌‌‌‌‌های گذشته قبل از هر تورنمنتی همیشه ملی پوشان ۲۵ الی ۳۵ روز به صورت کامل در اختیار کادر فنی بودند و  ما در مسابقات یک سر و گردن از لحاظ آمادگی جسمانی و قدرت بدنی از حریفان بالاتر بودیم.امسال هم چنین برنامه‌‌‌‌‌ای پیش بینی شده بود اما برگزار نشدن تورنمنت صدرا که ۱۳ روز برای آن برنامه داشتیم بهم ریخت و بازیکنان در اختیار باشگاه‌‌‌ها قرار گرفتند و بعد به تورنمنت تایلند رفتیم.در ادامه بازیکنان پس از برگزاری ۳ هفته از مسابقات لیگ راهی بلاروس شدند و پس از آن عملا ۴ روز زمان داشتیم.

وی افزود: بعد از تزریق واکسن فرصت تمرین پیش نیامد، در کل نتوانستیم کار بدنی خود را به صورت کامل انجام دهیم، با این حال از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشتیم، اینکه در نیمه دوم تیم‌ملی عقب می‌آمد ضعف بدنی بازیکنان نبود، برنامه تیم بود چون در نیمه اول چند گل به ثمر می‌رساندیم و این نوع دفاع کردن مختص به ایران نبوده و سایر تیم ها نیز در چنین شرایطی دفاع می‌‌‌‌کردند.

دوران در پاسخ به این سوال که، چه نظری درباره حرکت محمدرضا سنگ سفیدی در این مسابقات دارد، گفت:سنگ سفیدی در این چند سال با سرمربی تیم ملی ارتباط خوبی با هم داشت ولی باید قبول کند حرکتش جلوی این همه دوربین بین المللی اشتباه بوده است.

مربی تیم ملی فوتسال در خصوص انتقادهایی که به ناظم الشریعه می شود گفت:از ابتدای شروع به کار ناظم الشریعه  ما ۶ سال قهرمان آسیا نشده بودیم و در رده سوم آسیا حضور داشتیم، در مدت مربیگری وی ۲ بار قهرمان آسیا و یک سومی جهان را کسب کردیم که خود گویای همه چیز است.

وی در خصوص اظهار نظر یکی از کارشناسان که گفته بود چرا مربی بدنساز تیم ملی همراه بازیکنان تمرین نمی‌کند گفت : اگر وی در تیم‌هایی که به عنوان مربی بدنساز و یا...حضور داشتند همراه بازیکنان تمرینی انجام دادند من هم انجام می‌دهم! این کارشناس اصلا نمی‌‌‌داند چه می‌‌‌‌‌خواهد. هر روز یک صحبتی می‌‌‌کند، یک روز به مربی دروازه‌‌‌بان، یک روز به من و فردا از تدارکات انتقاد می‌‌‌‌کند. این کارشناس دوست دارد با صحبت با رسانه‌‌ها خود را مطرح و شاید از این آب گل آلود لیوان آبی هم به وی برسد.

دوران افزود: عده‌ای که خود هیچ‌کاری برای فوتسال انجام نداده‌اند الان دایه مهربان‌تر از مادر شده‌‌‌‌اند و انتقادهای مغرضانه انجام می‌‌دهند.با خودمان و مردم صادق باشیم. عملکرد شما در تیم‌‌‌‌های مختلف لیگ برتر و یا تیم ملی مشخص است و من قضاوت را به مردم عزیز و خانواده بزرگ فوتسال واگذار می‌‌‌‌‌‌‌کنم. این افراد باید بدانند دوربین‌‌های خداوند اعمال و افکار آنها را ضبط خواهند کرد و به این آیه قرآن  توجه داشته باشند وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین؛.در آخر صحبت هایم برای چنرمین بار از مردم و خانواده بزرگ فوتسال معذرت می‌خواهم.