شهر خبر

علت ویار ترشی زنان باردار در دوران حاملگی چیست؟

زنان در دوران بارداری هوس غذاها و طعم‌های مختلفی می‌کنند، یکی از آن رایج‌ترین هوس‌ها ترشیجات هستند، زیرا طعم شور و ترد آن‌ها برای زنان باردار بسیار جذاب است.

علت ویار ترشی زنان باردار در دوران حاملگی چیست؟

به گزارش سلام نو،در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که چرا میل به خوردن ترشیجات در این دوران زیاد می‌شود؟

  • اولین دلیل آن تغییرات هورمونی است. تغییر سریع هورمون‌ها در دوران بارداری اشتها را زیاد می‌کند. دلیل استفراغ‌های صبحگاهی نیز به علت افزایش شدید هورمون‌های استروژن و پروژسترون است. در سه ماه دوم بارداری، هورمون‌هایی که باعث تهوع می‌شوند کاهش پیدا می‌کنند و هورمون‌هایی که باعث افزایش هوس هستند زیاد می‌شوند.
  •  دلیل دوم آن ممکن است کمبودهای احتمالی مواد مغذی باشد

ویار+ بارداری

شاید شما هم شنیده باشید که میل به ترشی در دوران بارداری به این معنی است که میزان سدیم شما کم است.

درست است که نیاز به بعضی از مواد مغذی در دوران بارداری تغییر می‌کند، برای مثال زنان باردار در طول روز به ۲۷ میلی‌گرم آهن احتیاج دارند درصورتی‌که در زنان باردار این میزان ۱۸ میلی‌گرم است.

 نیاز به مواد دیگر مثل روی، فولات، ید، و پروتئین نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل برخی فکر می‌کنند برای جبران سدیم موردنیاز میل به خوردن ترشی افزایش می‌یابد. در این دوره میل زنان باردار نسبت به خورد برخی مواد مغذی کم می‌شود مانند تخم‌مرغ، گوشت، لبنیات در مقابل میل به غذاهای کم مغذی مثل نمک زیاد، غذاهای پرچرب، انواع بستنی و شکلات، ترشیجات و انواع فست‌فود زیاد می‌شود.

درک فرهنگی از هوس‌ها:

یکی دیگر از عواملی که در هوس‌های بارداری تأثیر دارند، نحوه برخورد و درک فرهنگ‌های مختلف از غذا است و دلیل آن این است که فرهنگ نقش مهمی در عادات غذایی ما دارد. برای مثال زنان باردار در آمریکای شمالی، میل شدیدی به خوردن ترشی دارند، درحالی‌که در ژاپن افراد باردار هوس برنج خوردن می‌کنند

اثرات خوردن ترشی در دوران بارداری:

ویار+ بارداری

خوردن ترشی در دوران بارداری فواید مثبت یا اثرات منفی بر بدن دارد. شما می‌توانید از ترشی برای برطرف‌کردن هوس خود استفاده کنید اما باید به یاد داشته باشید نباید از ترشی به عنوان یک ماده غذایی اصلی خود استفاده کنید.

دارای مقدار زیادی سدیم است:

ترشیجات به دلیل طعم شور و تند جذاب هستند. ترشیجات سرشار از سدیم هستند. سدیم اضافی آب بدن را نگه می‌دارد و خطر ابتلا فشارخون بالا را در دوران بارداری افزایش می‌دهد. پس باید بدانید در حد برطرف‌کردن هوس خود می‌توانید از ترشیجات اما به‌اندازه استفاده کنید.

لواشک

ترشیجات دارای انواع ویتامین‌ها هستند:

ترشیجات دارای مقداری ویتامین k هستند که باعث می‌شود استخوان‌های شما قوی شود. علاوه بر این آب ترشی مقداری ویتامین C دارد که به رشد بافت و رشد ایمنی نوزادان کمک می‌کند. به‌هرحال خوردن ترشی در دوران بارداری کاملاً بی‌خطر است اما باید بدانید که در دوران بارداری از ترشی‌های خانگی استفاده نکنید زیرا آن‌ها بیشتر در معرض رشد باکتری‌های مضر مانند لیستریا هستند که ممکن است عوارضی جدی در بارداری ایجاد کند.