شهر خبر

زیان ۵۱ میلیارد دلاری خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۲۱

زیان ۵۱ میلیارد دلاری خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۲۱

بر اساس ارزیابی های انجام شده، خسارات ناشی از بحران شیوع کرونا بر شرکت های حمل و نقل هوایی در سال جاری (۲۰۲۱ میلادی) ۵۱.۸ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، به دنبال پیامدهای مخرب اقتصادی همه گیری کووید-۱۹، شرکت های حمل و نقل هوایی جهان در سال جاری (۲۰۲۱ میلادی)، با زیان مالی ۵۱.۸ میلیارد دلاری روبرو شدند که این روند در سال آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت، به نحوی که بنا بر پیش بینی به عمل آمده از سوی انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA)، رقم خسارات احتمالی در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۱.۶ میلیارد دلار خواهد بود.  

به نوشته این رسانه فرانسوی، پیش بینی های انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی در نشست مجمع عمومی آن در بوستون آمریکا در حالی منتشر شده است که رقم خسارت واقعی در سال جاری (۲۰۲۱ میلادی) ۴.۱ میلیارد دلار بیشتر از رقمی است که قبلاً برآورد شده بود.

لوفیگارو همچنین افزود: پیش بینی این انجمن از رقم خسارات وارد شده بر شرکت های حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز، ۱۲۶.۴ میلیارد دلار ذکر شده بود که ۱۱.۳ میلیارد دلار کمتر از رقم واقعی خسارت یعنی ۱۳۷.۷ میلیارد دلار بوده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۳۶ میلیون و ۱۸۹ هزار در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۱۳ میلیون نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا