شهر خبر

نخستین واکنش رسمی به خبر بسته‌شدن دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در باکو

هیچ اقدامی برای آسیب رساندن به روابط ایران و آذربایجان به ثمر نمی‌رسد

مقامات جمهوری آذربایجان مدعی شدند که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دفتر حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد در باکو تعطیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان، احسان زاهد اف، سخنگوی وزارت کشور آذربایجان مدعی شد مسجد و دفتر حجت الاسلام سید علی‌ اکبر اجاق‌نژاد، نماینده مقام معظم رهبری در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در راستای اعمال محدودیت های کرونایی تعطیل شده است.

زاهد اف گفت که در روزهای اخیر عفونت کرونا گسترش یافته است و نه تنها این مکان‌ها، بلکه مکان‌های سرپوشیده‌ای که احتمال آلودگی به ویروس کرونا در آن‌ها بالاست موقتا بسته شده اند.

 او خاطرنشان کرد که در حال حاضر سرویس مبارزه  با عفونت های اپیدمی در حال انجام اقدامات مناسب در این اماکن است.

در روزهای گذشته برخی از مقامات آذربایجانی علیه ایران مواضع غیردوستانه‌ای اتخاذ کرده اند.

توضیح سفارت ایران در آذربایجان درباره خبر بسته شدن دفتر نماینده رهبر انقلاب در باکو

 بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان درباره بسته شدن دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در باکو اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به دنبال انتشار خبر بسته شدن دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری - مد ظله العالی در باکو، ضمن رد این خبر به اطلاع می‌رساند ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۱۳ مهر (۲۸ صفر) چند تن از ماموران پلیس پایتخت جمهوری آذربایجان با مراجعه به حسینیه اهل بیت علیهم السلام (معروف به حسینیه ایرانیان) محل برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جمعه حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان، به متولیان آن اعلام کردند این مکان به دلیل لزوم رعایت اصول بهداشتی کرونایی تا اطلاع ثانوی بسته می‌شود. بلافاصله موضوع از کانال‌های دیپلماتیک پیگیری و نسبت به دلیل این اقدام بدون اطلاع قبلی توضیح خواسته شد. پیگیری‌های قانونی و دیپلماتیک برای بازگشایی این حسینیه ادامه دارد.

به اطلاع هموطنان عزیز مقیم باکو می‌رساند با توجه به این شرایط، مراسم سوگواری آخر ماه صفر امشب در این مکان مقدس برگزار نمی‌شود.

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران - باکو»

منبع: باشگاه خبرنگاران