به گزارش برنا، منابع رسمی پاکستان این اظهارات را به نقل از «شاه محمود قریشی» در دیدار روز سه‌شنبه وی با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در اسلام‌آباد عنوان کردند.

در این دیدار «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور نیز حضور داشتند.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی با یادآوری دیدار ماه گذشته سران ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه بر لزوم تسریع در اجرای توافقات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

طرفین درباره روابط دوجانبه ایران و پاکستان، لزوم‌ گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف و اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند و خواستار افزایش تلاش‌های مشترک در مسیر گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری شدند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک و از بازدید معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ابراز خرسندی کرد.

وی با یادآوری اهمیت سفر اخیر خود به ایران که در اواخر ماه اوت صورت گرفت، از رایزنی و دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ابراز اطمینان کرد و افزود: گشایش ۲ گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان ثمرات و منافع ملموسی را برای مردم دو کشور درپی خواهد داشت.

قریشی با اشاره به تحولات افغانستان، خواستار نقش فعالانه جامعه جهانی برای ‌کمک به مردم افغانستان جهت جلوگیری از بحران‌های انسانی و اقتصادی، گفت: وجود هماهنگی در مواضع و دیدگاه تهران و اسلام‌آباد در بحث صلح افغانستان اطمینان بخش است.

وی با تمجید از امضای توافقنامه تاسیس بازارچه‌های مرزی میان دو کشور در جریان سفر اردیبهشت امسال خود به ایران افزود: این بازارچه‌ها باید هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: تعداد بسیاری از شهروندان این کشور هر سال برای زیارت اماکن مقدس به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند و دولت اسلام‌آباد برای تسهیل سفر زائرین پاکستانی و مدیریت بهتر آن، سیاست زیارتی جدیدی را تدوین کرده است.

وی تاکید کرد: مواضع نزدیک و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در مجامع بین المللی خوشایند است.

قریشی اظهار داشت که وی نگاه رو به جلو به سفر آتی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان دارد.

براساس این گزارش، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه طی سفر به پاکستان امروز با قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور نیز دیدار کرد.