شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#وزیر خارجه

وزیر خارجه یمن: گشایش عظیم دیپلماتیک در راه است


وزیر خارجه یمن: گشایش عظیم دیپلماتیک در راه است

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از یک گشایش عظیم دیپلماتیک برای پایان بحران این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره حل بحران یمن گفت: «این منافع آمریکاست که بر تصمیمات ائتلاف سعودی در توقف تجاوزها علیه یمن حکمفرمایی می‌کند. تداوم حملات هوایی به خاک یمن نشان دهنده صداقت آنها در برقراری صلح نیست».

وی افزود: مواضع ما در صنعاء ثابت است و به اطلاع طرف‌های بین‌المللی و سازمان ملل رسیده است که  ربط دادن مسائل انسانی به یک سری مسائل سیاسی و نظامی غیرقابل قبول است، البته اگر جدیتی برای برقراری صلح در کار باشد.

شرف اظهار داشت: تلاش‌های «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا،  «سالیوان» و «لندرکینگ» برای القا کردن این تصور به جهانیان که صنعاء مسیر صلح را پیچیده کرده است، تلاش‌های مأیوسانه است. تجاوز علیه یمن را عربستان از حیاط کاخ سفید اعلام کرد و این تجاوز با مشارکت آمریکا در جریان است.

وزیر خارجه یمن گفت که پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف سعودی از گروه تروریستی القاعده در استان البیضاء، تیرگی معیارهای آمریکا در برخورد با آنچه تروریسم خوانده می‌شود، و حمایت آن از سوی ائتلافی که خود در آن مشارکت دارد را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه یمن در پایان اظهاراتش از یک گشایش دیپلماتیک عظیم خبر داد و گفت که روزهای آینده پر از تحولات در این زمینه است.

هفته گذشته تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور با  «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی  آمریکا که به منطقه سفر کرده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش دو طرف در این دیدار درباره روابط استراتژیک بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند و ولیعهد سعودی بر طرح کشورش برای پایان دادن به بحران یمن که دربرگیرنده آتش‌بس زیرنظر سازمان ملل است تاکید کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز اعلام کرد که ولیعهد سعودی در این گفت‌وگو بر آغاز مشورت‌ها بین طرف‌های یمنی برای راه حل سازنده بحران این کشور زیر نظر سازمان ملل متحد تاکید کرده است.

این خبرگزاری نوشت که ریاض و واشنگتن بر اهمیت مشارکت انصارالله در مذاکرات حل بحران یمن تاکید کردند.

انتهای پیام/