شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#عاشورا#فرهنگ#مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس:

پیروزی‌های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است

پیروزی‌های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است

ورامین- رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیروزی‌های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است و جبهه‌های ما همیشه از نهضت عاشورا الگو گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر سه شنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) یک جریان عاشورایی است و در طول تاریخ در تبیین خون مظلوم شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

وی افزود: اربعین یک فصل از تاریخ عاشورا و کربلا است، زیرا که پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش دشمن احساس پیروزی و غرور داشت به امید اینکه نام حسین (ع) را از صفحه روزگار محو کند در صورتی که کور خوانده بود و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.

تقوی جلوه گری نام حسین و یاران او را نتیجه حرکت عاشورا دانست و گفت: یکی از رموز کربلا، همراهی اهل بیت امام حسین (ع) درکنار ایشان بوده است و به این دلیل بود، که باید این اتفاقات برای مردم بازگو می‌شد و به نوعی این حادثه توسط اهل بیت وقتی بازگو شد در ذهن و دل مردم نشست تا زمان ما هم ادامه دارد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیروزی‌های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است و جبهه‌های ما همیشه از نهضت عاشورا الگو گرفته است.

وی با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: باید سیره پیامبر (ص) را که خود تفسیر قرآن است بشناسیم.