به گزارش برنا؛ آیین گرامی داشت رادیویی دکتر مهدی محقق که چندی است از رادیو فرهنگ با عنوان « فرزانگان فرهنگ » در حال پخش است این هفته میزبان  دکتر عبدالله انوار چهره ماندکار نسخه شناسی و ریاضیات قدیم شده تا در گپ  و گفتی  صمیمی خاطرات خود درباره دکتر مهدی محقق چهره ماندگار ادبیات فارسی را با شنوندگان به اشتراک‌بگذارد.

این برنامه که سه شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه از موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود با حضور و همراهی خانواده، دوستان و شاگردان استاد مهدی محقق همراه شده که بر جذابیت های شنیداری این مجموعه برنامه رادیویی افزوده است.

گفتنی است ، سید عبدالله انوار (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۰۳ خورشیدی) از دانشمندان و مترجمان و از پیش‌کسوتان معاصر نسخه‌شناسی است. ایشان ریاضی‌دان، منطقدان، موسیقی دان، تاریخ دان، فلسفه پژوه، تهران شناس، نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، ادیب، فهرست‌نویس، متخصص متون کهن و در یک کلام جامع معقول و منقول ایرانی است. وی بیش از ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌است. او مسلط به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه است و اکنون ترجمه شفاء ابن سینا از او در دست چاپ است. عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها می‌توان به جهانگشای نادری اشاره کرد.

دکتر دوستی نزدیکی با استاد مهدی محقق دارند و می توان بر نظرات ایشان درباره استاد محقق حساب جداگانه ای باز کرد.

اجرای متن برنامه فرزانگان فرهنگ سال‌هاست که بر عهده بهروز رضوی است و تهیه و تالیف این گنجینه پژوهشی را محمد حسینی باغسنگانی برعهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را از رادیو فرهنگ دنبال کنند همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است.