شهرخبر

پسر دیکتاتور فیلیپین نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

پسر دیکتاتور فیلیپین نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

پسر و همنام فردیناند مارکوس، دیکتاتور پیشین فیلیپین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در انتخابات سال آینده نامزد ریاست جمهوری می شود و به ماه‌ها گمانه زنی درخصوص جاه طلبی‌های سیاسی‌اش پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پسر فردیناند مارکوس که در بین مردم به "بونگ بونگ" معروف است از آن جایی که از سرنگونی پدرش در سال ۱۹۸۶ تا زمان بازگشتش از تبعید در سال ۱۹۹۱ در سیاست فعالیت داشت، به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری یا معاون ریاست جمهوری معرفی شده بود.

پسر ۶۴ ساله مارکوس در یک سخرانی پخش شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: به دلایلی خاص وارزشمند به من ملحق شوید. ما با هم به پا می‌خیزیم.

مارکوس به عنوان فرماندار، نماینده کنگره و سناتور استان خدمت کرده است و معاون ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ بود که به شکست منجر شد؛ شکستی که او آن را در دادگاه‌ها به چالش کشید. ایمی، خواهر مارکوس سناتور است و ایملدا، مادر مارکوس نماینده سابق کنگره بود. وی چهارمین کاندیدایی است که نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده است.

فرانسیسکو دوماگوسو، شهردار شهر مانیل و مانی پاکیائو، بوکسور بازنشسته فیلیپینی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

سناتور پانفیلو لاکسون، فرمانده سابق پلیس نیز قصد دارد در این رقابت برای جایگزینی رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین که اجازه شرکت برای دومین بار را ندارد و همچنین خود تصمیم گرفته که بازنشسته شود، شرکت می‌کند.

مارکوس امروز (سه‌شنبه) به عنوان رهبر حزب سیاسی سوگند یاد کرد که پیشتر او را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کرده بود.

نامزدی مارکوس در منصب ریاست جمهوری گامی بزرگ در کشور خواهد بود. خانواده وی که از مشهورترین خانواده‌ها در فیلیپین به حساب می‌آیند، مدت‌هاست که به دنبال بازسازی چهره خود هستند و بارها ادعاهای مبنی بر غارت میلیاردها دلار ثروت دولتی در زمان قدرت را رد کرده‌اند که درنهایت به قیام قدرتمند مردم منجر شده است.

انتهای پیام