شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#ایتالیا

جلسه استرداد رهبر سابق حدایی طلبان اسپانیا به تاخیر افتاد

جلسه استرداد رهبر سابق حدایی طلبان اسپانیا به تاخیر افتاد

یک قاضی در دادگاهی در ایتالیا حکم کرد که جلسه رسیدگی به پرونده استرداد رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا به اسپانیا به تاخیر بیفتد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وکیل کارلس پوجدمون، رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا به رسانه‌ها گفت که جلسه رسیدگی قرار است تا زمان تصمیم دادگاه اروپایی درباره اینکه موکلش می تواند مصونیت قضایی داشته باشد یا خیر، به تعویق بیفتد؛ پوجدمون در حال حاضر یکی از اعضای پارلمان اروپایی است.

پوجدمون پس از خروج از دادگاه به حامیانش گفت که از بابت تصمیم قاضی ایتالیایی بسیار خوشحال است.

رهبر سابق جدایی طلبان کاتالونیا در حال مبارزه برای جلوگیری از استردادش به اسپانیاست.

از زمان برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه در اسپانیا در ۲۰۱۷ که دولت مادرید آن را غیرقانونی و غیرمشروع اعلام کرد، پوجدمون از کشور گریخته است.

این سیاستمدار اسپانیایی در تبعید از زمان شکست همه پرسی در بلژیک سپری می کند و به درخواست دولت مادرید برای استردادش چندین بار در دادگاه‌هایی در بلژیک، آلمان و ایتالیا حاضر شده است.

پوجدمون تلاش می کند تا از استرداد به اسپانیا بگریزد چون در این کشور با اتهاماتی مانند آشوب و اغتشاش روبروست.

دستگیری اخیر وی در شهر ساردینیا در ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی و زمانی بود که وی قصد داشت تا برای شرکت در یک رویداد فرهنگی به کاتالونیا برود. پس از آزادی هم به ساردینیا برگشت. اگرچه او اکنون فردی آزاد است اما آزادی بعدی او به حکم دادگاه اروپایی بستگی دارد که باید درباره مصونیت قضایی وی رای دهد.

در پی دستگیری پوجدمون توسط پلیس ایتالیا، وکلایش درخواستی را به دادگاه اروپایی ارائه کرده و خواستار احیای مصونیت قضایی او شدند چون در ماه مارس ۲۰۲۱، پارلمان اروپایی مصونیت وی را لغو کرد و درخواست بعدی او برای برگشت این مصونیت، رد شد.

انتهای پیام