شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انرژی#نفت

تحلیل یک کارشناس از پایان دوران نفت در بازار انرژی

یک کارشناس انرژی معتقد است: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد احتمال این‌که در سال ۲۰۵۰ نفت کاملا از دور اصلی انرژی‌های اولیه خارج شود وجود دارد؛ از این رو احتمالا نزدیک به ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت ایران زیر زمین بماند و ما نمی‌توانیم کاری با آن بکنیم.

تحلیل یک کارشناس از پایان دوران نفت در بازار انرژی

نرسی قربان در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع «از بلاتکلیفی در وین تا مشکلات فروش نفت» اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد ایران بیش از ۱۵۰میلیارد بشکه ذخایر نفت و ۳۲ تریلیون مترمکعب ذخایر گاز دارد.

وی افزود: به عبارت دیگر، ایران، عربستان، روسیه و ونزوئلا با یکدیگر ۳۰۰ میلیارد بشکه ذخایر نفت دارند. از این رو این چهار کشور تا زمانی که نفت و گازی وجود دارد، در بازار خواهند بود.

این کارشناس انرژی در توضیح این مطلب ادامه داد: حالا با احتساب ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخایر نفتی ایران، حتی اگر روزانه پنج میلیون بشکه تولید کنیم، باز هم این احتمال وجود دارد که بخشی از ذخایر نفتی ما برای همیشه زیر زمین بماند و مورد استفاده قرار نگیرد.

قربان اضافه کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد احتمال اینکه در ۲۰۵۰ نفت کاملا از دور اصلی انرژی‌های اولیه خارج شود وجود دارد. از این رو این احتمال هست که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت ایران زیر زمین بماند، وجود خواهد داشت و ما نمی‌توانیم کاری با آن بکنیم.

این کارشناس انرژی متذکر شد: از سوی دیگر، در شرایط کنونی ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود  و اگر فشار بیاوریم، حجم تولید را دوبرابر کنیم، اما مساله ما این نیست.

قربان با اشاره به این‌که سایر کشورها در حال آماده شدن برای مواجهه با شرایط جدید هستند، تاکید کرد: ما نیز نباید از این قطار پرسرعت عقب بمانیم و لازم است سریعا باید به جایی برسیم که دیگران رسیده‌اند.

منبع: خبر آنلاین