شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#تعداد#بیمار

ثبت رکورد ۸۹۵ مرگ کرونایی در روسیه/ شمار قربانیان کرونا از ۲۱۱ هزار نفر گذشت


ثبت رکورد 895 مرگ کرونایی در روسیه/ شمار قربانیان کرونا از 211 هزار نفر گذشت

با ادامه وخامت شیوع اپیدمی کرونا در روسیه، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۷ میلیون و ۶۳۷ هزار نفر افزایش یافته، حدود ۲۱۲ هزار نفر جان باخته و بیش از ۶۶۶ هزار بیمار همچنان تحت درمان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سهشنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی شبانه روز گذشته 895 مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه مبتلایان به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل 883  مورد ثبت شده بود.  

در مجموع تا به امروز 211 هزار و 696 شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 72 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 58 مورد، در منطقه سه‌وردلوفسک - 41 مورد، در منطقه راستوف-34 مورد و در منطقه کراسنودارسک هم 33 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی یک روز گذشته 25 هزار و 110 مورد افزایش یافت تا تعداد افراد مبتلا به این عفونت در مجموع به 7 میلیون و637 هزار و 427 نفر برسد.

بدین ترتیب: یک هزار و 894 مورد آلودگی در شهر سن‌پترزبورگ، یک هزار و 788 مورد در منطقه مسکو و 631 مورد نیز در منطقه سامارسکی شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 666  هزار و 672 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 18 هزار و 568 نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به 6 میلیون و 759 هزار و 60 نفر برسد. میزان بهبودی بیماران به روند نزولی خود ادامه داده و اکنون به سطح 88.5 درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است. یک هزار و 567 بیمار در شهر سن‌پترزبورگ، یک هزار و 163 بیمار در منطقه مسکو، 557 بیمار در جمهوری باشکیرستان و 461 بیمار هم در جمهوری کریمهبعد از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

بیشترین میزان فوت بیماران کرونایی در مسکو طی دو ماه گذشته

این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام کرد که تعداد مرگ و میر بیماران در اثر عوارض کووید-19 طی شبانه روز گذشته 66 نفر ثبت شد که بیشترین میزان فوت روزانه مبتلایان از اوایل آگوست (اواسط مرداد ماه) است. در مجموع شمار تلفات این عفونت در شهر مسکو به 29 هزار و 314 نفر رسیده است.

موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو 3 هزار و 827 مورد شناسایی شده و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در این شهر به یک میلیون و 654 هزار و 476 نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه با مرخص شدن دو هزار و 251 بیمار کرونایی از بیمارستان‌ا در پایتخت، یک میلیون و 500 هزار و 434 نفر در کل دوره شیوع ویروس کرونا درمان شده و در حال حاضر 124 هزار و 728 بیمار در مسکو همچنان تحت درمان قرار دارند.

نگرانی مقامات روس از افزایش روند ابتلا به کرونا: هنوز نیازی به تعطیلی کامل کشور نیست

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که آهنگ کنونی واکسیناسیون در روسیه به منظور مبارزه موفق با اپیدمی ویروس کرونا کافی نیست و شهروندان باید فعالانه‌تر واکسن بزنند.

پسکوف در عین حال یادآور شد که مقامات مناطق مختلف کشور با توجه به تغییر وضعیت شیوع کرونا، اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش روند ابتلا را انجام می‌دهند و کرملین با دقت روند اوضاع را زیر نظر دارد. به گفته وی، با وجود نگرانی‌ از وضعیت کنونی مربوط به افزایش آمار مرگ و میر شهروندان در نتیجه این عفونت، تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و هنوز صحبت بر سر تعطیلی کامل کشور مطرح نیست.

"میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز روز گذشته (دوشنبه) وضعیت شیوع اپیدمی کرونا در کشور را وخیم توصیف کرده و یادآور شد که تعداد بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند، 25 درصد افزایش یافته است. به گفته وی، تنها 2 درصد از افراد واکسینه شده در روسیه بار دیگر به کووید-19 مبتلا شده‌اند که آنهم بسیار سبک بوده و این مسئله موثر بودن واکسن‌های روسی علیه کرونا را ثابت می‌کند.

وزیر بهداشت یادآور شد که در حال حاضر بیش از 60 درصد افراد بالغ در روسیه در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

"آنا پاپووا" رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که وضعیت شیوع بیکاری کرونا در این کشور بسیار وخیم شده و 12 منطقه فدرال شاهد رشد میزان ابتلای شهروندان هستند و تنها در 5 منطقه روند کاهش آلودگی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/