شهر خبر

درخواست برای آزاد کردن زندانیان حقوق بشری امارات همزمان با نمایشگاه "اکسپو"

درخواست برای آزاد کردن زندانیان حقوق بشری امارات همزمان با نمایشگاه "اکسپو"

۷۶ سازمان حقوقی عربی و بین‌المللی همزمان با آغاز فعالیت "اکسپو ۲۰۲۰" خواستار آزادی فعالان حقوق بشر از زندان‌های امارات شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، همزمان با آغاز به کار نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، ۷۶ سازمان حقوقی عربی و بین‌المللی در بیانیه‌ای از خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات خواستند که زندانیان حقوق بشری در این کشور را آزاد کند.

این سازمان‌ها خواستار آزادی زندانیان مذکور به مناسبت افتتاح نمایشگاه اکسپو شدند.

در این بیانیه آمده است که بهترین شواهد برای نشان دادن پایبندی امارات به حقوق بشر آزادی زندانیان حقوق بشر در این کشور است.

در این بیانیه همچنین از مقامات امارات خواسته شده است تا استانداردهای بین‌المللی مربوط به زندانیان از جمله اجازه ملاقات منظم با خانواده، ارائه مراقبت‌های بهداشتی، برقراری ارتباط منظم با وکلا و پایان دادن به قرار دادن آنها در سلول انفرادی را رعایت کنند.

این سازمان‌های حقوقی در ادامه اعلام کردند که گروه مدافعان دموکراسی موسوم به "امارات ۹۴" پس از گذراندن نزدیک به 10 سال پشت میله‌های زندان، همچنان به دلیل امضای طوماری آنلاین در سال ۲۰۱۱ که خواستار اصلاحات سیاسی بودند، به ناحق زندانی هستند. پس از محاکمه دسته جمعی ناعادلانه، ۶۹ نفر از اعضای امارات ۹۴ به هفت تا ۱۵ سال حبس از جمله محکوم شدند و در این میان هشت حکم غیابی صادر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها در زندان الرزین در صحرای ابوظبی زندانی هستند؛ زندانی که در آن فعالان، منتقدان دولتی و مدافعان حقوق بشر نگهداری می‌شوند. آنها با اقدامات انضباطی خودسرانه و غیرقانونی مانند حبس انفرادی، محرومیت از ملاقات با خانواده و تفتیش خودسرانه بدنی مواجه هستند.

این سازمان‌ها همچنین تاکید کردند: در سایه برگزاری نمایشگاه اکسپو و نامزدی امارات برای تصاحب کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲، ما از دولت امارات می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کرده و تعهد واقعی خود به حقوق بشر را به جامعه بین‌المللی نشان دهد و همه مدافعان حقوق بشر در زندان‌های خود را بدون هیچ‌گونه قید و شرطی آزاد کند.

انتهای پیام