«معین الدین سعیدی»، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم چابهار در مجلس، در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری برنا در رابطه با "اهمیت تصویب انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان" گفت: باتوجه به انکه کشور در اقلیم خشکی قرار دارد و متاسفانه امسال هم شاهد کاهش پدیده های جوی بودیم و بارش ها حدود 38 درصد کاهش داشته است، تنها راه برون رفت از مشکلات استفاده از آب شیرین کن ها است. در شرایط کنونی ظرفیت بالای 60 درصد آب شیرین کن های جهان در حوزه خلیج فارس هستند اما استفاده جمهوری اسلامی از این ظرفیت، فقط دو درصد است.

او ادامه داد: ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه بر بحث افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها و ایجاد خطوط انتقال آب مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان تاکید دارد، زیرا استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان دسترسی به آب شیرین کن ها را دارد، ان شاالله که بحث انتقال آب از دریای عمان به نقاط مختلف استان به زودی اتفاق بیفتد. در این زمینه باید وزارت نیرو و  وزارت صمت پای کار باشند تا ان شاالله این امر اجرایی شود.

معین الدین سعیدی مطرح کرد: صرفا برای انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان فقط یک کلنگی خورده و من فکر می کنم که این کلنگ زنی های بی حاصل، به نوعی کلنگ است بر پیکره اعتماد مردم و دولت باید تدبیری بیندیشد و این طرح را تعیین تکلیف کند.

او در خصوص طرح تشکیل وزارت آب و محیط زیست گفت: کمیسیون درحال انجام کارهای کارشناسی بر روی طرح تشکیل وزارت آب و محیط زیست است، با توجه به گستردگی در حوزه آب و محیط زیست چنین طرحی مطرح شده و روی آن کار هم شده است. تجربیات بین المللی نشان می دهد که تعدد وزارتخانه ها، بخودی خود منجر به حل معضلات مربوطه نمی شود هر چند روی این طرح هم، کارشناسی های لازم صورت می گیرد و مزایا و معایبش بررسی می شود اما تا این لحظه، برآورد دقیقی در مورد هزینه فایده های این طرح  ندارم. بزرگترین چالش کشور آب است باید رویکرد ما در مقوله آب متفاوت باشد، حکمرانی خوبی در حوزه آب و دیپلماسی آب نداریم و می بینیم که روز به روز چالش ها در حوزه آب بیشتر می شود. 

معین الدین سعیدی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید موضع دولت و وزارتخانه های مرتبط در این رابطه چه باشد، بیان کرد: صرف ساختار جدید به خودی خود معضل را مرتفع نمی کند؟ برداشتم این است که فعلا وزارت نیرو و جهاد هم با محتویات این طرح خیلی موافق نباشند اما روی آن کار کارشناسی انجام می دهیم.۶