شهر خبر

به دلیل شرایط کرونایی از کاروان‌های پیاده روی دعوتی به عمل نیامده است

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا هیچ دعوتی از زائران برای پیاده‌روی به سمت مشهد به عمل نیامده است. جمعیت سخنگوی زائران پیاده این آمادگی را دارد تا در صورتی که ستاد کرونا تشخیص دهد که ورود زائران پیاده به مشهد بلامانع است، از آنان پذیرایی به عمل آورد.

به دلیل شرایط کرونایی از کاروان‌های پیاده روی دعوتی به عمل نیامده است

به گزارش منیبان؛ حسین رضایی در خصوص ورود زائران پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: ورود زائران پیاده به صورت کاروان به مشهد ممنوع است و مجوزی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صادر نمی‌شود، اما آمارهای ما نشان می‌دهد حدود ۱۷۰۰ نفر به صورت متفرقه در حال پیاده‌روی به سمت مشهد هستند.

وی افزود: در ایستگاه‌های صلواتی ثابت حاضر در مسیرها از این زائران پذیرایی به عمل می‌آید. ایستگاه‌های صلواتی مسیر نیشابور از سه به ۱۲ ایستگاه افزایش پیدا کرده است. مساجدی که امکان استفاده از خدمات بهداشتی در آن وجود داشته فعال شده است تا زائران در طول مسیر با مشکلی مواجه نشوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در جاده قدیم قوچان دو مسجد نیز فعال شده است. این زائران نیاز به تجدید وضو، اقامه نماز و استراحت دارند که این امکانات برایشان در طی راه فراهم شده است. همچنین خدمات درمانی و ماساژ برای زائران پیاده تدارک دیده شده است. سه نانوایی سیار در مسیرهای نیشابور، قوچان و سرخس نیز نان رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهند. در جاده سرخس نیز علاوه بر یک ایستگاه ثابت یک ایستگاه دیگر نیز فعال شده است.

رضایی بیان کرد: ورود زائران پیاده تا روز شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، هر چند توصیه شده که هیچ اقدامی در جهت بسیج کاروانیان صورت نگیرد. کاروان‌هایی که برای ورود به مشهد اقدام می‌کنند به آن‌ها اعلام می‌شود که ورود کاروان پیاده به مشهد پذیرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زائران پیاده مسیر خود را کوتاه کرده‌ و سعی دارند یک روزه به مشهد مشرف شوند و پس از زیارت به مبدا خود بازگردند. با کمک استانداری خراسان رضوی تمهیداتی برای اسکان زائران در اقامتگاه‌های امن صورت گرفته تا زائران در مشهد بدون جا و مکان نمانند. با توجه به مصوبه ستاد کرونا هیچ دعوتی از زائران برای پیاده‌روی به سمت مشهد به عمل نیامده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: در سالیان گذشته و ابتداء محرم از کاروان‌های پیاده برای تشرف به مشهد دعوت می‌کردیم و از ورود دقیق به مشهد و استراحت آنان در ایستگاه‌های بین راهی آگاهی داشتیم. ۳۲۰ ایستگاه صلواتی بین راهی در مسیر از آنان پذیرایی می‌کردند، اما در سال جاری این اقدامات صورت نگرفته است. اگر هم اقداماتی انجام می‌شود به جهت پیشگیری است تا زائرانی که به صورت متفرقه وارد مشهد می‌شوند با مشکل مواجه نشوند.

رضایی تاکید کرد: جمعیت سخنگوی زائران پیاده این آمادگی را دارد تا در صورتی که ستاد کرونا تشخیص دهد که ورود زائران پیاده به مشهد بلامانع است، از آنان پذیرایی به عمل آورد.

 

وبگردی