شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بابت

آنگ سان سوچی خسته است!

آنگ سان سوچی خسته است!

آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی مخلوع میانمار، از سوی شورای نظامی حاکم بر این کشور از بابت چندین اتهام شامل فساد و تحریک به ناآرامی عمومی در حال محاکمه است اما خواستار یک برنامه زمانی سبک تر برای حضور هایش در دادگاه شده، چون خسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگ سان سوچی ۷۶ ساله که قبلا برنده جایزه صلح نوبل شده با پرونده های قضایی مختلف در ارتباط با چندین اتهام از جمله فتنه انگیزی و واردات غیرقانونی دستگاه های ارتباطی روبرو است.

رسانه ها گزارش کرده اند که آنگ سان سوچی از قضات دادگاه خواسته تا به خاطر وضعیت سلامتی اش برنامه های حضور او در جلسات دادرسی پرونده هایش را کاهش دهند.

خین مائونگ زاو، وکیل سوچی ۷۶ ساله اظهار کرد، سر زدن های مکرر موکلش به دادگاه دارد سلامت او را تحت تاثیر قرار داده و باعث فشار آمدن به او می شوند.

سوچی درخواست کرده به جای حضور پیدا کردن در جلسات دادرسی در هر هفته، دو هفته یک بار در این جلسات حاضر شود.

زاو به رویترز گفت: او خسته است.  در این سن برای او مناسب نیست هر روز هفته در جلسات دادرسی حضار شود.

او گفته انتظار دارد چند روز دیگر قضات در خصوص این درخواست تصمیمشان را اعلام کنند.

این نخستین بار نیست که این برنده محبوس جایزه صلح نوبل از زمان بازداشتش از سوی شورای نظامی حاکم بر میانمار تا کنون به شکایت از وضعیت بد جسمی اش می پردازد.

ماه گذشته میلادی هم سوچی از شرکت در اولین روز محاکمه اش با استناد به وضعیت بد جسمی اش خودداری کرد. او یک روز بعد از آن در دادگاه حاضر شده و گفت که "کمی سرگیجه دارد".

وکیل سوچی به رویترز گفت که وضعیت او نگران کننده نیست. وی تصریح کرد: او دچار هیچ گونه ناراحتی خاص یا بیماری نیست. وضعیت او نگران کننده نیست. او فقط دچار خستگی است.

انتهای پیام