شهر خبر

تاکید نخست وزیر جدید ژاپن بر حفظ اتحاد مستحکم با آمریکا


تاکید نخست وزیر جدید ژاپن بر حفظ اتحاد مستحکم با آمریکا

نخست وزیر جدید ژاپن سه شنبه با رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن سه شنبه گفت: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک پیام قاطع و مستحکم درباره تعهد ایالات متحده نسبت به دفاع از جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین دریافت کرده‌ام.

 

کیشیدا در جمع خبرنگاران افزود: در گفت وگوی تلفنی با بایدن که حدود 20 دقیقه به طول انجامید، دو طرف بر گسترش و تقویت همکاری های دوجانبه برای دستیابی به یک منطقه آزاد و باز در هند-اقیانوسیه تاکید کرده‌اند.

این گفت وگوی تلفنی یک روز پس از آن انجام شده است که کیشیدا خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در روز 31 اکتبر شده و وعده داده است تا تلاش های گسترده تری را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام دهد. کیشیدا روز دوشنبه با رای نمایندگان پارلمان به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن انتخاب شده است.

کیشیدا اظهار داشت: ما تاکید کردیم که برای تقویت اتحاد بین آمریکا-ژاپن و برقراری یک منطقه آزاد و باز در هند-اقیانوسیه همکاری کنیم. ما همچنین موافقت کردیم تا برای مسائل مربوط به چین و کر شمالی همکاری نزدیکی داشته باشیم. رئیس جمهور آمریک اظهارات قاطعی درباره تعهد ایالات متحده به دفاع از ژاپن بیان کرد.

ژاپن به شدت نگران اقدامات چین در دریای شرقی چین است.

انتهای پیام/