محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: با شرایطی که کرونا دارد به نظر می‌آید به راحتی دست از سر ما بر نمی‌دارد تا به زودی به دوران پسا کرونا برسیم.

او با بیان اینکه قبل‌تر به زودتمام شدن کرونا بسیار خوشبین بودیم اما با جهش‌های فعلی کرونا کمی تردید وجود دارد که به دوران پسا کرونا برسیم، افزود: در حال حاضر ما درگیر یک جنگ هستیم و زمانی که ما از خودمان دفاع می‌کنیم به آسیب‌هایی که می‌بینیم توجه نمی‌کنیم اما زمانی که جنگ تمام می‌شود تازه متوجه اتفاقاتی که افتاده است، می‌شویم.

حاتمی ادامه داد: بعد از پایان کرونا تازه متوجه سوگ و آسیب‌های آن می‌شویم که اغلب همه خانوادهها درگیر می‌شوند و آسیب‌های روانی- اجتماعی بیشتر آن موقع خود را نشان می‌دهند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی افزود: در حال حاضر با توجه به بیماری کرونا بر اساس ارزیابی‌های عینی نرخ آسیب‌های روانی از جمله اعتیاد، اختلالات روانی، خشونت، استرس، و... افزایش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که برای دوران پسا کرونا کار گروه ویژه‌ای در ستاد ملی شکل بگیرد، تصریح کرد: طبیعی است که زمانی که مانع وجود دارد، پرخاشگری و خشونت برابر مردان وزنان می‌تواند به روش های مختلف بروز و ظهور داشته باشد.

انتهای پیام/ 3