مجید نصیرایی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سوابق آقای پیمان جبلی را مطالعه کرده‌ام و از رزومه‌ ایشان احساس کردم او شخصیتی است که هم از لحاظ علمی و تخصصی صلاحیت لازم را دارد و هم تجربه کاری جامع و کامل ایشان به نظر من بسیار قابل توجه بود. جبلی فردی است که در این عرصه فعالیت کرده، در بدنه سیستم بوده و از افرادی است که در سازمان صداوسیما رشد کرده و تا این مرحله بالا آمده که تقریباً تمام سطوح را تجربه کرده و به همین دلیل شناخت و درک کافی دارد.

نصیرایی خاطرنشان کرد: سابقه علمی پیمان جبلی در حوزه ارتباطات است و با توجه به سابقه‌ای که دارد می‌توانیم به اتفاقات خوب در رسانه ملی امیدوار باشیم. از نظر من اولویت‌های امروز صداوسیما امروز در چند بخش مورد بررسی است.

او افزود: اولین مسئله به این موضوع مربوط می‌شود که از نظر من باید سازمان صداوسیما بسیار جدی‌تر از گذشته در حوزه تقویت فرهنگ عمومی جامعه فعالیت داشته باشد. آنچه که امروز ما در کشورمان دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و... داشته‌ایم و در واقع همه پیشرفت‌های ما پایه و اساسش ریشه در فرهنگ دارد و به نظر من اگر هر چه بیشتر به این موضوع پرداخته شود ما شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود و اگر فرهنگ آسیب ببیند ناکارآمدی‌ها، اشتباهات و ناکامی‌ها بیشتر می‌شود. هر جا که متولیان فرهنگی ما به ارزش‌ها و پایه‌های فرهنگی توجه نداشتند ما دچار آسیب شدیم و صداوسیما به عنوان یکی از متولیان اصلی باید موضوع ارتقای فرهنگ عمومی کشور را در اولویت داشته باشد.

نصیرایی خاطرنشان کرد: مسئله بعد که بسیار حائز اهمیت است پیام و محتوای آثار تلویزیون است که ما باید ببینیم این پیام‌ها در چه ظرفی به مخاطبان منتقل می‌شوند. هنر تئاتر، فیلم و سریال می‌تواند موثرترین هنر در بیان مفاهیم مختلف باشد و شاهد بوده‌ایم در سال‌های اخیر سریال‌های مختلفی از تلویزیون در داخل کشور و منطقه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. تأثیرات عمیق فرهنگی آثاری چون «مختارنامه»، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر» و «امام علی (ع)» غیر قابل انکار است و ما باید از این ظرفیت مهم استفاده کنیم و متأسفانه در سال‌های اخیر در این بخش ضعیف عمل کرده‌ایم و لازم است تجدیدنظری جدی درباره آن صورت بگیرد و فعالیت رسانه ملی در این  زمینه تقویت شود.

او افزود: مورد سوم فعالیت در حوزه بین‌الملل است. لازم است شبکه‌های بین‌المللی تلویزیون تقویت شوند و در این شبکه‌ها می‌توان ارزش‌های ایرانی و اسلامی، مضامین انقلاب اسلامی و... را به خوبی منعکس کرد. عملکرد رسانه ملی در این زمینه را ضعیف می‌بینم و به نظرم باید این مورد در مدیریت جدید تقویت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی در کنار رسانه ملی است و در سال 1400 نیز عدد قابل توجهی را برای بودجه ساخت سریال‌های رده الف در نظر گرفتیم که اگر دوستان در صداوسیما درخواستی مبنی بر افزایش حمایت‌های لازم در این زمینه داشته باشند مجلس از آن‌ها حمایت خواهد کرد.