محمد طلایی، پیشکسوت کشتی آزاد، درباره عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان نروژ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیم ملی کشورمان خوشبختانه از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی عازم مسابقات شد. عملکرد ملی‌پوشان تا به این لحظه خوب و قابل تامل بوده و امیدوارم باز هم شاهد مدال آوری کشتی گیران در این رویداد مهم باشیم. در خصوص یزدانی هم طبیعی است او قبلا هم چندین بار با این کشتیگیر بازی داشته و به خوبی نقاط قوت و ضعف حریف را می‌شناخت و چون در المپیک باخت تلخی را تجربه کرده بود مصمم بود جبران کند و خوشبختانه این اتفاق مهم نیز رخ داد و دیوید تیلور را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. 

او افزود: زارع هم که یک استعداد جدید است، من او را از دوران نوجوانی به خاطر دارم که در همان دوران هم مهربان و محمدی برای به ثمر نشستن او بسیار تلاش و توجه کردند تا کم کم به این رده رسید. او در این رویداد مدالی را به دست آورد که فکر می‌کنم حدود 32 سال موفق به کسب آن نشده بودیم. زارع یکی از خوبان کشتی ایران است و امیدوارم پیروزی‌های او ادامه دار باشد. 

دارنده مدال طلای جهان با اشاره به عملکرد کادر فنی جدید گفت: نمیشه همه چیز و همه این موفقیت‌ها را به پای کادر فنی فعلی گذاشت و یا برعکس ناکامی المپیک را هم صرفا به پای محمدی نوشت. درستکار همیشه نشان داده در شرایط  سخت و حساس از نظر روانی تیم را خوب جمع می‌کند. در کنار این دبیر هم در این رابطه و این که پا به پای ورزشکاران می رود نقش موثری دارد اما نمی‌توان در مورد عملکرد یک رئیس فدراسیون به این سرعت نظر داد. حتما باید دوره چهار ساله به پایان برسد تا ببینیم چه اتفاقی رخ داده است. یزدانی حاصل دوره های قبل است و حتی خیلی از کشتی‌گیران دیگر ما، باید ببینیم دبیر در رده نوجوانان چه اقداماتی را انجام خواهد داد تا ثمره آن را در آینده شاهد باشیم. نمی شود در عرض مثلا دو سال یک سیستم را تجزیه و تحلیل کرد. 

طلایی درباره پیش‌بینی خود از نتیجه احتمالی آزادکاران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: توقع همیشه از کشتی بالاست. کشتی گیران ما هم همواره عملکرد خوبی داشتند اما اگر کشتی ایران شرایط واقعی خودش را داشته باشد و درگیر حواشی نشود جزو موفق‌ترین رشته‌ها در این رویداد خواهد بود.

انتهای پیام/ 4