شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واردات#گوشت

تعطیلی ۱۰ درصدی فروشندگان گوشت! / واردات گوشت یخی به ایران با وجود ورشکستی دامداران

زمزمه واردات گوشت یخی به گوش می‌رسد. این در شرایطی که دامداران به دلیل کمبود نهاده دامی دام‌های خود را راهی کشتارگاه می‌کنند.

تعطیلی ۱۰ درصدی فروشندگان گوشت! / واردات گوشت یخی به ایران با وجود ورشکستی دامداران

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، علی رغم اینکه گوشت نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان ارزان شده اما مصرف سرانه گوشت در کشور کاهش یافته است و مردم توان خرید ندارند.

چندی پیش افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور به صدا و سیما گفته بود: «مصرف سرانه گوشت در کشور از ۱۲ کیلوگرم در سال به ۶ کیلوگرم رسیده و به عبارتی مصرف گوشت نصف شده است.»

هر چند مصرف گوشت کاهش پیدا کرده و دام روی دست دامداران مانده اما زمزمه‌ واردات گوشت به گوش می‌رسد!

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در این مورد توضیح داد: همیشه در آستانه فصل پاییز و زمستان سازمان امور پشتیبانی دام گوشت یخی وارد می‌کند. در فصل زمستان اکثر دام‌ها از شهرستان وارد تهران می‌شود.

علی اصغر ملکی به تجارت‌نیوز گفت: در سال ۸۶ با بارش شدید برف راه‌ها بسته شد. در برخی از مغازه‌های کالایی برای عرضه وجود نداشت. از این‌رو دولت با واردات گوشت یخی ذخایر استراتژیک را تقویت می‌کند تا در شرایط غیر قابل پیش‌بینی این کالا را به بازار عرضه کند.

او با اشاره به افزایش کشتار دام اظهار کرد: کشتار دام در کشور زیاد شده است. این در حالی که دام‌ها وزن و کیفیت مناسب ندارند. متاسفانه دامدارها به دلیل کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها نگهداری دام برای آنها مقرون به صرفه نیست و دام‌های مولد راهی کشتارگاه می‌شوند.

تعطیلی ۱۰ درصدی فروشندگان گوشت!

بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از تعطیلی ۲۰ درصد سوپرمارکت‌ها، ۱۰ درصدی واحدهای فروش فرآورده‌های گوشتی این بار هم خبر رسیده است که فروشندگان گوشت هم به دلیل گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروشگاه‌های گوشت باعث تعطیلی ۱۰ درصدی این واحدهای صنفی شده است.

ملکی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گوشت گفت: قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است. همین مساله باعث شده که برخی از فروشندگان واحد صنفی خود را تعطیل کنند.

کاهش قدرت خرید گوشت را ارزان کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در این مورد گفت: در یک ماه گذشته قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۰ هزار تومان ارزان شد و هر کیلو گوشت گوسفندی با قیمت ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.