شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#بشار اسد#مخالفان

واکنش ائتلاف مخالفان سوریه به تماس تلفنی پادشاه اردن با اسد

ائتلاف مخالفان سوریه در واکنش به گفت‌وگوی تلفنی پادشاه اردن و بشار اسد پس از سال‌ها سردی روابط، مدعی شد، احیای روابط برخی کشورها با نظام سوریه "پذیرش و مشارکت در جنایات آن" است!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ائتلاف مخالفان سوریه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «پس از گذشت ۱۰ سال جنگ وحشیانه مداوم نظام بشار اسد علیه مردم سوریه، کشته شدن یک میلیون غیرنظامی، بازداشت ۲۵۰ هزار تن و آوارگی نیمی از مردم این کشور، این مقدار عظیم از جنایات نمی‌تواند توجیهی برای احیای روابط با آن باشد.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است، "احیای روابط با نظام جنایتکار اسد را نمی‌توان با هیچ انگیزه اقتصادی توجیه کرد. این نظام، سوریه را به یکی از فقیرترین کشورهای جهان تبدیل کرده که قادر به تأمین نان و سوخت نیست"!

ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد: پذیرش این نظام و ارتباط با آن به معنای قبول جنایت‌های جنگی و ضد بشریت این نظام علیه ملت سوریه از ۱۰ سال پیش است.

این ائتلاف مواضع ثابت کشورهای عربی و کشورهای دوست در خصوص «نظام نسل‌کشی و جنایت‌های آن علیه ملت سوریه» و تداوم حمایت از شهروندان سوریه در تحقق خواسته‌های خود برای آزادی، کرامت و استقلال را ستود.

در این بیانیه آمده است، "اقدام بین‌المللی برای بازگشت سوریه به آغوش جهان عرب و جامعه بین‌المللی و احیای هماهنگی و همکاری مشترک با سوریه با اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، بازخواست مجرمان جنگی و تضمین مجازات آنها همزمان با تلاش برای انتقال سوریه به یک نظام سیاسی و مدنی جدید، طبق بیانیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آغاز می‌شود."

این ائتلاف بر لزوم حمایت کشورهای عربی از "درخواست‌های بین‌المللی برای بازخواست نظام بشار اسد و همچنین مسئولیت پذیری جامعه جهانی، شورای امنیت و طرف‌های بین‌المللی کارآمد در جهت ایجاد یک سازوکار بین‌المللی سختگیرانه" تاکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که عبدالله دوم، پادشاه اردن با بشار اسد تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هفته گذشته نشست‌هایی بین وزرای اردن و سوریه در امان برگزار شد که دو روز به طول انجامید.

انتهای پیام