شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهر تهران#جمعه#امام جمعه#کتابخوانی

دعوت امام جمعه موقت شهر تهران از مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی


دعوت امام جمعه موقت شهر تهران از مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

امام جمعه موقت شهر تهران طی پیامی از مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت شهر تهران، از مردم فرهنگ‌دوست پایتخت برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. در متن این پیام آمده است:

«السلام علیک یا نورالله فی ظلمات الارض"

سلام بر تو ای نور تابناک خدا در ظلمتکده زمین

خداوند متعال را شاکریم که در ظلمتکده دنیا انوار متبرک رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را بر دلهای عاشقان و شیفتگان حضرات معصومین متجلی ساخته تا راهنما و دستگیر محبان اهل بیت در مسیر پر فراز و نشیب حیات دنیوی و اخروی ایشان باشد، متبرک شدن نام ایران عزیز به واسطه حضور خورشید هشتم نشان از توجهات خاص باری تعالی به ملت شریفی است که به حق ملت امام حسین(ع) نامیده شده‌اند.

کتاب برای ما مسلمانان شأن و جایگاه ویژه‌ای دارد؛ علاوه بر اهمیت و ارزش جهانی و تاریخی کتاب، معجزه  پیامبر ما خاتم‌النبیین محمدمصطفی(ص) و دلیل حقانیت آخرین و کامل‌ترین دین الهی کتاب خدا، قرآن مجید است. لذا اهمیت توجه و ترویج کتابخوانی برای ما دو چندان است. باید تلاش کنیم خواندن کتاب را به عادت و باور مردم تبدیل کنیم؛ ترویج کتابخوانی وظیفه ملی و دینی ما و مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است.

مردم جهان در حال حاضر، گرفتار یکی از امتحان‌های الهی شده‌اند و با بیماری ناشناخته‌ای در جدال‌اند. مردم مسلمان ایران اسلامی نیز چندصباحی است که به دلیل شیوع این بیماری از حضور در اماکن مذهبی محروم شده‌اند، این محرومیت را باید حتی‌الامکان با امر ارزشمند دیگری جبران کرد و آن هم خواندن کتاب‌های سیره و روش ائمه اطهار است.

جشنواره کتابخوانی رضوی در یازدهمین سال برگزاری خود مانند گذشته استوار و پرتوان در راه معرفی منابع مطالعاتی ارزشمند پیرامون زندگی امام رضا(ع) و امام زمان(عج) گام برداشته است، ضمن تقدیر از متولیان و دست اندرکاران این جشنواره، از مردم شریف ایران و به ویژه اهالی محترم استان تهران دعوت می‌شود با شرکت در بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور از برکات مادی و معنوی این رویداد فرهنگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/