شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان برگزار می‌شود

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان برگزار می‌شود

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان (١٣ و ١٤ مهرماه) با شرکت نمایندگانی از کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران در شهر نورسلطان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این اجلاس و جلسه گروه کاری دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان به مدت دو روز متوالی با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای بین‌المللی گفت‌وگوی دینی کشورهای مختلفی نظیر روسیه، انگلیس، واتیکان، مصر، عربستان، جمهوری اسلامی ایران و ... برگزار خواهد شد.

در این اجلاس دبیرخانه‌ای که با ریاست مولین آشیمبایف، رئیس مجلس سنای قزاقستان و رئیس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی برگزار خواهد شد، در خصوص موضوعاتی مانند مکان، تاریخ و تمهیدات لازم برای برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی و بیستمین جلسه دبیرخانه‌ای این کنگره که مقرر است در سال آینده برگزار شود به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

خانم زهرا رشیدبیگی، رییس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و پروتستان به عنوان نماینده مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شرکت می‌کند.

اجلاس دبیرخانه‌ای کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان هر سال و شورای رهبران دینی این کنگره هر سه سال یکبار در قزاقستان برگزار می‌شود. هدف اصلی این کنگره، توسعه صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان در جهان است.

بر اساس این گزارش؛ جمهوری اسلامی ایران عضو دبیرخانه و کارگروه و شورای رهبران دینی این کنگره است و در اجلاس‌های آن مشارکت دارد.

انتهای پیام