شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#سراسر کشور

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در گفتگو با مهر:

پویش«ما با قرآن یک امتیم» در ایام پایانی ماه صفر برگزار می شود

پویش«ما با قرآن یک امتیم» در ایام پایانی ماه صفر برگزار می شود

مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه آخر ماه صفر با اجرای پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در راستای شعار «همه خادم الرضاییم» به اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور می پردازد.

حجت الاسلام مسعود میریان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر که امسال در قالب پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این ایام پربرکت در سطح ملی شامل برگزاری کرسی تلاوت ملی استان اصفهان از مزار مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی اصفهان همراه با آئین پرچم‌گردانی حرم مطهر رضوی، تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی، مسابقه بزرگ طرح «من قرآن را دوست دارم» با پخش از رسانه ملی به همراه جوایز روزانه ۸ کمک هزینه سفر به مشهد به مدت ۸ روز و همچنین ضبط اثر همخوانی نجوای صحرا در سطح حرم با همکاری مرکز رسانه و پخش از شبکه‌های مختلف سیما در ایام دهه آخر ماه صفر است.

حجت الاسلام میریان از اجرای برنامه‌ها در سطح استان‌های کشور خبر داد و افزود: در استان‌ها نیز برنامه‌های جمع خوانی سراج الله با محوریت سوره مبارکه انسان، در شب شهادت ولی نعمتمان در مساجد و اعتاب مقدسه سطح کشور با فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری کرسی تلاوت رضوی استانی به همراه اعزام قاری به استان‌ها و همچنین فراخوان و اطلاع رسانی ویژه طرح «من قرآن را دوست دارم» در سطح اعتاب مقدسه با توجه به حضور زائران را در نظر داریم.

«غنچه‌های قرآنی» ویژه کودک و نوجوان

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: در این ایام برای کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها نیز برنامه‌های قرآنی مناسبی تدارک دیده شده است که با عنوان «غنچه‌های قرآنی» ویژه فراگیران مهدالرضا علیه السلام و نونهالان سراسر کشور است. از جمله این برنامه‌ها فضا آرایی خانه و محله متناسب با دهه آخر ماه صفر با رویکرد قرآنی، نقاشی ویژه دهه آخر ماه صفر با موضوع روایات و احادیث مربوط به زندگانی پیغمبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و زیارت نیابتی مهدالرضایی مشهدی از طرف نونهالان سراسر کشور است.

مسابقه پیامکی سیره اخلاقی و تربیتی امام رضا (ع)

وی ادامه داد: طرح نوجوانه‌های قرآنی ویژه مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) و نوجوانان سراسر کشور نیز با مسابقه پیامکی سیره اخلاقی و تربیتی امام‌رضا (ع) از منظر قرآن کریم و ختم بزرگ قرآن کریم با عنوان عاشقانه‌های قرآنی ویژه خانواده‌ها و اهدای ثواب آن به ساحت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن آستان قدس رضوی در این ایام به شمار می‌آید.

حجت الاسلام میریان با تأکید بر اهمیت توجه به مفاهیم قرآنی در این ایام تأکید کرد: امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن (ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های موجود، خداوند توفیق خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم السلام در اقصی نقاط کشور را نصیب خادمان قرآنی این آستان کند.

برگزاری کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره

وی اظهار کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، یکی از برنامه‌های قرآنی این ایام است که تا ۱۴ مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۱۰ و ساعت ۲۱ تا ۲۲ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. در این محافل، قاریان برجسته‌ای همچون جواد پناهی، حمید شاکرنژاد، جواد کاشفی و امیر لعل اول، آیات کلام الله مجید را تلاوت خواهند کرد. همچنین محفل قرآنی «ابناء‌الرضا» تا ۱۶ مهر ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در صحن قدس برپا می‌شود و همخوانی کلام‌الله مجید و اجرای گروه‌های تواشیح در صحن‌های مختلف حرم مطهر نیز، دیگر برنامه‌های قرآنی این دهه است.

اجرای طرح ملی نذر زیارت

وی در پایان گفت: در دهه آخر صفر، با اجرای طرح «نذر تلاوت» نیز قاریانی را به هیأت مذهبی اعزام خواهیم کرد. برنامه انس با صحیفه سجادیه با حضور استاد حجت الاسلام اعوانی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۱۵ و همچنین برنامه «بازهم خدمت» بابیان معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط نوجوانان خوش بیان و دانش‌آموزان رتبه‌دار در این حوزه در صحن‌ها و ساعت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.