شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#ژاپن#نخست وزیر#وزیر جدید#وزیر خارجه

کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن با شعار «سرمایه‌داری نوین»


کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن با شعار «سرمایه‌داری نوین»

پارلمان ژاپن امروز با اکثریت آرا وزیر خارجه سابق این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید و جانشین یوشیهیده سوگا انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از ان اچ کی، کیشیدا جایگزین یوشیهیده سوگا می‌شود که به‌دلیل سوء مدیریت بحران کرونا و برگزارکردن المپیک توکیو با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت، تنها پس از یک سال از سمت خود استعفا کرد.

کیشیدا که با اختلاف رأی چشمگیری نسبت به رقیبش یوکیو اِدانو، رهبر حزب دموکرات مشروطه‌خواه ژاپن پیروز شد، توسعه اقتصادی را هدف عمدهٔ خود عنوان کرده و تحلیل‌گران سیاست «سرمایه‌داری نوین» او را امتداد برنامه‌های شینزو آبه برمی‌شمارند. او علاوه بر افزایش دستمزدها خواهان رشد اقتصادی و توزیع بهتر ثروت است.

او هفته گذشته رهبری حزب اصلی حاکم لیبرال دموکرات را بر عهده گرفت. ائتلاف تحت رهبری حزب لیبرال دموکرات کنترل هر دو مجلس پارلمان را در اختیار دارد.

کیشیدا وعده حمایت بیشتر از سیستم پزشکی و اقتصاد را می دهد. او همچنین نگاهی فراتر از مرزها دارد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات می گوید در حالی که از منافع ژاپن محافظت می کند، حضور جهانی این کشور را افزایش خواهد داد.

ان اچ کی دریافته است که پست های کلیدی کابینه کیشیدا را چه کسانی بر عهده خواهند گرفت.

موتگی توشیمیتسو به عنوان وزیر خارجه ابقا می شود. کیشی نوبوئو نیز به عنوان وزیر دفاع باقی خواهد ماند. سوزوکی شون ایچی بعنوان وزیر دارایی برگزیده می شود.

هاگی اودا کوایچی بعنوان وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع انتخاب می شود. ماتسونو هیروکازو بعنوان دبیر اول کابینه برگزیده خواهد شد که به عنوان سخنگوی ارشد دولت فعالیت می کند.

در کابینه 20 نفرهٔ کیشیدا تنها 2 وزیر از دولت پیش باقی می‌مانند و 13 تن از نوآمدگان برای نخستین بار وزیر می‌شوند. از این میان 3 وزیر نیز زن هستند. هدف ابقای این دو وزیر تضمین ادامه همکاری نظامی و امنیتی ژاپن و آمریکا علیه تهدیدات چین عنوان شده است.

انتهای پیام/