شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#واکسن آنفلوآنزا

واکسن آنفلوآنزا چند هفته طول می کشد تا مصونیت ایجاد کند؟

واکسن آنفلوآنزا چند هفته طول می کشد تا مصونیت ایجاد کند؟

واکسیناسیون قبل از شروع شیوع فصلی آنفلوآنزا مهم است زیرا حدود دو هفته طول می کشد تا واکسن ها کاملاً موثر باشند و در برابر ابتلا به این بیماری در افراد مصونیت ایجاد کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پدرو پیدرا، استاد ویروس شناسی مولکولی و میکروبیولوژی و اطفال در دانشگاه پزشکی بیلور در هوستون می گوید: شیوع بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) به دلیل استفاده از ماسک و فاصله گذاری های اجتماعی که به منظور جلوگیری از شیوع کووید۱۹ اعمال میشد، بسیار کم بود اما در حال حاضر با کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه کووید۱۹ در ایالات متحده، فصل آنفلوآنزای امسال می تواند کاملاً متفاوت به نظر برسد.

وی در ادامه افزود: واکسیناسیون قبل از شروع شیوع فصلی آنفلوآنزا مهم است زیرا حدود دو هفته طول می کشد تا واکسن ها کاملاً موثر باشند و در برابر ابتلا به این بیماری در افراد مصونیت ایجاد کنند.

این استاد و متخصص ویروس شناس همچنین ادامه داد: برای کودکانی که به دو دُز واکسن آنفلوآنزا نیاز دارند، تقریباً شش هفته طول می کشد تا مصونیت واکسن در آن ها ایجاد شود.

پیدرا همچنین  خاطر نشان کرد: رفتار و شدت آنفلوآنزا در هر سال غیرقابل پیش بینی است اما بهترین راه برای محافظت از خود و اطرافیان، واکسیناسیون در برابر این بیماری است.