شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

در اجلاس سالانه شورای مفتیات روسیه؛

نقش آموزش دینی در پرورش دانشجویان از دیدگاه اسلام بررسی شد

نقش آموزش دینی در پرورش دانشجویان از دیدگاه اسلام بررسی شد

حجت‌الاسلام تسخیری، معاون امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در اجلاس سالانه شورای مفتیات روسیه به بررسی نقش آموزش دینی در پرورش دانشجویان از دیدگاه اسلام پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با یکصد و یازدهمین سالگرد پذیرش اسلام توسط مردم بلغارستان، چهاردهمین کنفرانس علمی و آموزشی بین‌المللی شورای مفتیات روسیه با موضوع «اصول تکثرگرایی درون دینی در تربیت اسلامی» با حضور دانشمندان و علمای دینی از کشورهای مختلف در مسجد جامع مسکو به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

این کنفرانس سالانه که به طور سنتی به بحث درباره مسائل اساسی توسعه امت اسلامی اختصاص دارد، امسال بر بحث اساسی در مورد مسائل مهم معارف و الهیات اسلامی تمرکز داشت و توجه ویژه‌ای به درک تنوع فکری امت اسلامی در زمینه عملکرد آموزشی و مسائل مربوط به آموزش و پرورش مدرن مسلمانان و پتانسیل تکثری سنت اسلامی داشت.

با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری، معاون امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی مقاله‌ای با عنوان «نقش آموزش دینی در پرورش دانشجویان از دیدگاه اسلام» در این کنفرانس ارائه کرد.

وی تأکید کرد: مسأله تربیت دینی دانش‌آموزان و دانشجویان از دیدگاه اسلام موضوعی چند وجهی است. یکی از اهداف مهم نبوت حضرت محمد(ص) افزایش دانش است.

رییس پیشین مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: نقش دانشمندان در ایجاد تمدن و توسعه آن بسیار زیاد است. این برای هیچ کس مخفی نیست، دانش نوری است که منجر به خلقت و کشفیات علمی می‌شود. با ظهور دانش، جهل و بی‌خردی از بین می‌رود. بدون دانش، بشریت نمی‌تواند برتری خود را بر سایر آفریده‌ها تضمین کند.

همچنین در این کنفرانس، علاوه بر دانشمندان و علمای دینی فدراسیون روسیه مانند مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس اداره مسلمانان فدراسیون روسیه، شرکت کنندگانی از کشورهای دیگر نظیر علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه، شیخ عبدالکریم حسونه، مفتی پادشاهی اردن، احمد الساوی، مدرس دانشگاه الازهر مصر و شعبانوویچ، مفتی ابوبکر و رئیس انجمن مذهبی مسلمانان در جمهوری بلاروس به صورت آنلاین سخنرانی کردند.

انتهای پیام