شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» در دهلی‌نو برگزار می‌شود

جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» در دهلی‌نو برگزار می‌شود

جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» (۲۹ مهرماه) در قالب مسابقات قرآن، نمایشگاه قرآنی، خوشنویسی قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی هند از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو همزمان با ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه وآله وسلم، جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» را برگزار می‌کند.

این جشنواره روز پنجشنبه 29 مهرماه در قالب مسابقات قرآن، نمایشگاه قرآنی، خوشنویسی قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی هند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

بیست و دومین دور از مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور دو داور از جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیش از 50 تن از قاریان و حافظان برجسته هندی برگزار می‌شود. از این رو، نفرات اول در رشته حفظ و قرائت جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ایران اعزام خواهند شد.

برپایی نمایشگاه قرآنی شامل نسخ قرآنی، تازه‌های نشر در حوزه قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام هفته وحدت خواهد بود. این نمایشگاه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو و مجموعه‌ای از مراکز فرهنگی و انتشاراتی هند برپا می‌شود.

همچنین، نخستین دور از مراسم تجلیل از شخصیت‌ها و پژوهشگران برجسته قرآنی هند در دستور کار رایزنی فرهنگی کشورمان است. در این برنامه از پنج تن از پژوهشگران، مفسران و بهترین پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی ـ قرآنی تجلیل و جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

این برنامه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دهلی و مرکز اسلامی هند برگزار می‌شود.

جشنواره خوشنویسی با حضور خوشنویسان برجسته قرآنی هند با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو و برخی مراکز فرهنگی هنری هند در دهلی و شهر جیپور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام