شهر خبر

مخالفت وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با درخواست عباس برای دیدار دوجانبه

مخالفت وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با درخواست عباس برای دیدار دوجانبه

وزیر داخلی کابینه رژیم صهیونیستی درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با یکدیگر را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با یکدیگر در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: "من با منکر هولوکاست که از سربازان ارتش اسرائیل در لاهه شکایت کرده و به قاتلان یهودیان پول می‌دهد، دیدار نمی‌کنم...شب به خیر."

فلسطین از ارتش رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در اراضی فلسطینی شکایت کرده است.

باراک رافید، خبرنگار اسرائیلی سایت عبری زبان «واللا» پیشتر اعلام کرد که محمود عباس از شاکید خواسته در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله با یکدیگر دیدار کنند.

وی در توئیتی نوشت: محمود عباس خطاب به وزرای حزب مرتز خاطرنشان کرد: "به ایلت شاکید بگویید که می‌خواهم با او ملاقات کنم، چرا از صحبت کردن با من می‌ترسی؟ بیا و هر آنچه می‌خواهی بگو و من گوش می‌دهم. می‌دانم که او دیدگاه و نظرات بسیار سفت و سختی دارد اما حتی اگر بر روی یک درصد توافق کنیم، آن امر به مثابه یک پیشرفت خواهد بود. "

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر یکشنبه در شهر رام‌الله با نیتسان هورویچ، وزیر بهداشت، عیساوی فریج، وزیر همکاری‌ منطقه‌ای و میخال روزین، عضو کنست دیدار کرد.

محمود عباس در جریان این دیدار بر اهمیت پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی، توقف شهرک‌سازی، سیاست تخریب منازل و کوچاندن اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تحقق صلح عادلانه و فراگیر طبق قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی، نسبت به سیاست تشدید اقدامات علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اعضای هیئت حزب مرتز نیز بر مواضع خود در حمایت از راهکار "دوکشوری"، پایان دادن به اشغالگری و همکاری مشترک در زمینه بهداشت تأکید کردند.

مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از سال ۲۰۱۴ در پی پافشاری تل‌آویو به تداوم سیاست شهرک‌سازی و مخالفت با راهکار "دو کشوری" متوقف شد.

انتهای پیام