شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پایتخت#مسکو

دستگیری دو سرکرده و ۶ عضو یک شبکه مخفی تروریستی در پایتخت روسیه


دستگیری دو سرکرده و 6 عضو یک شبکه مخفی تروریستی در پایتخت روسیه

نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه در عملیاتی یک شبکه مخفی وابسته به سازمان تروریستی "حزب التحریر الاسلامی" را در مسکو و حومه آن متلاشی کرده و دو سرکرده و شش عضو آن را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای سرویس امنیت فدرال موفق شدند فعالیت‌های سازمان تروریستی بین المللی "حزب التحریر الاسلامی" را در منطقه مسکو  متوقف ساخته و دو سرکرده و شش عضو فعال این شبکه تروریستی را دستگیر کنند.

طبق این اطلاعات، نیروهای سرویس امنیت فدرال در عملیاتی مشترک با واحدهای ویژه وزارت کشور و گارد ملی روسیه در مسکو و حومه آن فعالیت یک شبکه مخفی وابسته به سازمان تروریستی "حزب التحریر الاسلامی" (که فعالیت آن در روسیه از سال 2003 و به دستور دادگاه عالی این کشور ممنوع شده) را شناسایی و متوقف کردند. در جریان این عملیات، دو سرکرده و 6 عضو این شبکه تروریستی بازداشت شدند.

مشخص گردیده که اعضای این ساختار تروریستی فعالیت‌های غیرقانونی بر اساس دکترین ایجاد به اصطلاح خلیفه‌گری جهانی اسلامی داشته و در این راستا برنامه‌هایی برای نابود کردن نهادهای جامعه سکولار و سرنگون کردن دولت فدراسیون روسیه از طریق راه‌های خشونت آمیز در نظر داشتند. اسناد و مدارکی در این رابطه، از جمله مواد تبلیغاتی گروه "حزب التحریر الاسلامی"، تجهیزات ارتباطی و رسانه‌های الکترونیکی نزد تروریست‌های بازداشت شده کشف و ضبط شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه یادآور شده است که اعضای این شبکه تروریستی برای تحقق اقدامات خود در جریان اجتماعاتی در میان مردم پایتخت، تلاش می‌کردند تا ایدئولوژی خود را گسترش دهند.

پرونده قضایی علیه این افراد گشوده شده و تحقیقات مربوطه آغاز شده است.

انتهای پیام/