شهرخبر

الجمهوریه: موفقیت ماکرون در متقاعد کردن ریاض برای حمایت از کابینه میقاتی بعید است

الجمهوریه: موفقیت ماکرون در متقاعد کردن ریاض برای حمایت از کابینه میقاتی بعید است

برخی منابع روزنامه "الجمهوریه" احتمال موفقیت رئیس جمهور فرانسه در متقاعد کردن ریاض برای استقبال از کابینه جدید لبنان را بعید دانسته و تاکید کردند: تنها راه باز پیش روی نخست وزیر لبنان مذاکره با صندوق بین‌المللی پول است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در متقاعد کردن عربستان برای گشودن درب‌هایش به روی کابینه جدید لبنان و استقبال از نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور موفق شود، بعید به نظر می‌رسد.

پیش از این ماکرون و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفتگوی تلفنی با یکدیگر داشتند.

الجمهوریه به نقل از منابع یاد شده، نوشت: موضعگیری منفی ریاض نسبت به هر کابینه‌ای در لبنان در مرحله فعلی در واقع تصمیمی استراتژیک است که اصلاح یا تغییر آن کار آسانی نیست و تا زمانی که جنگ یمن ادامه دارد، ریاض بر این موضعگیری خود باقی خواهد ماند زیرا بر این باور است که "بیروت پایگاهی پیشرفته را برای ایران ایجاد کرده و این کشور تحت نفوذ تهران و حزب‌الله است"، علاوه بر اینها در عربستان برخی بر این باورند که اگر پاریس مشتاق کمک به دولت جدید لبنان است، به جای درخواست از دیگران، خود دست به کار شود.

منابع مذکور در ادامه فاش کردند: تنها راهی که در حال حاضر پیش روی میقاتی باز است، مذاکره با صندوق بین‌المللی پول است.

آنها در پایان تاکید کردند: نخست وزیر لبنان پس از رفع هرگونه نگرانی احتمالی، با چالش هماهنگ‌سازی لزوم رسیدن به توافقی با صندوق بین‌المللی پول و متقاعد کردن حزب‌الله به نشان دادن انعطاف مورد نیاز مواجه خواهد بود.

انتهای پیام