شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#غرب تهران#سال آینده

آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) مأمنی برای حل مشکلات مردم / از احداث سلامتکده طب‌سنتی تا راه‌اندازی شورای حل اختلاف


آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) مأمنی برای حل مشکلات مردم / از احداث سلامتکده طب‌سنتی تا راه‌اندازی شورای حل اختلاف

رئیس هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با اشاره به برنامه ها و فعالیت های این امامزاده در غرب تهران گفت: تا ۵ سال آینده طبق فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست‌های سازمان اوقاف، این امامزاده را یکی از قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تهران خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) واقع در منطقه پونک در شالمغرب تهران یکی از امامزادگان واجب‌التعظیم است که امروز علاوه بر یک مکان زیارتی به محلی برای ارائه خدمات درمانی، ورزشی و تربیتی نیز تبدیل شده است.

سید یحیی صفوی رئیس هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) در حاشیه جلسه هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) گفت: در این جلسه که دومین جلسه هیئت امنا در سال 1400 بود، تصمیم گرفتیم طرح توسعه حرم این امامزادگان در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار بگیرد و به فضل الهی و کمک خیّرین و مردم عزیز و حمایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه امیدواریم این پروژه بزرگ تا 3 سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در دسترسی به این امامزاده خاطرنشان ساخت: این امامزاده چون در کوچه پس کوچه‌های محله پونک قرار گرفته است، از نظر دسترسی برای مردم مشکل ایجاد می‌شود، در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که مسیر اصلی ورود و خروج زوار به امامزاده از طریق بزرگراه اشرفی اصفهانی تا پایان امسال با همکاری مهندسی سپاه پاسداران و شهرداری منطقه 2 تهران راه‌اندازی شود.

صفوی با اشاره به جایگاه ورزش در سلامت جامعه، نشاط اجتماعی و جذب جوانان افزود: در جلسه امروز هیئت امنا، تصمیم گرفتیم یک فضای مناسب جهت توسعه فعالیت‌های باشگاه فرهنگی ورزشی سجاد این امامزاده و ایجاد زیرساخت‌های حرفه‌ای برای ورزش نسل جوان به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سازمان اوقاف , امام‌زاده ,

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و رئیس هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی که در این آستان ارائه می‌شود افزود: در این امامزاده بخش‌های گوناگون در حال ارائه خدمات به مردم و زائرانند. این آستان با راه‌اندازی مرکز مشاوره، سلامتکده طب سنتی، شورای حل اختلاف، برگزاری کلاس‌های آموزشی، قرآنی، برنامه‌های فرهنگی و اقدامات خیریه و محرومیت‌زدایی، باشگاه ورزشی و غیره محل مراجعه مردم عزیزمان شده است و ما امیدواریم با افزایش و ارتقای این اقدامات، آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی را با کمک سازمان اوقاف، به قطب فرهنگی اجتماعی شمال غرب تهران تبدیل کنیم و به نظر می‌رسد تاکنون در تحقق این هدف موفق بوده‌ایم.

روزانه 400 بیمار به سلامتکده طب‌سنتی مراجعه می‌کنند

وی با اشاره به استقبال چندین هزار نفر از مردم از سلامتکده طب سنتی پونک که در این امامزاده مشغول فعالیت است گفت: در این سلامتکده بیش از 15 پزشک مستقرند که با مجوز وزارت بهداشت، خدمات تخصصی طب سنتی ارائه می‌دهند و روزانه حدود 400 نفر از مردم اقصی نقاط کشور به این درمانگاه مراجعه می‌کنند و از خدمات پزشکی سنتی رضایتمندند.

صفوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این امامزاده اظهار داشت: به فضل الهی طی 6 ماه گذشته برنامه های فرهنگی بزرگی در ماه مبارک رمضان، عید غدیر، ماه محرم، ایام عاشورا و تاسوعا و ماه صفر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این امامزاده برگزار شده که مورد استفاده هزاران نفر از مردم قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار آستان امامزادگان، یک شورای حل اختلاف با مجوز دادگستری تهران ایجاد شده است که در حل اختلاف خانوادگی مردم و سایر موارد که به شورا مربوط می‌شود بسیار موفق بوده است. همچینین یک مجموعه فیزیوتراپی نیز جهت ارائه خدمات راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به طرح های عمرانی و برنامه های آینده این آستان تأکید کرد:  هیئت امنای آستان برنامه دارند که با تکمیل طرح جامع توسعه شامل ساخت حرم مطهر و شبستان‌های زیارتی، بوستان کتاب، پل معلق گردشکری و اتصال بوستان نهج‌البلاغه به این امامزاده و سایر برنامه‌ها، آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) را تا 5 سال آینده طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بر اساس سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و با کمک مجمع بزرگ خیرین، یکی از قطب‌های فرهنگی و اجتماعی استان تهران شود.

صفوی در پایان با تبریک هفته وقف، از مردم و خیرین دعوت کرد که اگر وقفیاتی دارند جهت تکمیل سریعتر پروژه‌ها و تبدیل این آستان به قطب فرهنگی منطقه به این امامزادگان مراجعه و طبق ضوابط سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام کنند که این امر باقیات‌الصالحات ابدی‌شان خواهد بود.

آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)  در بین بقاع متبرکه به الگو تبدیل شود

علی اکبر صالحی قائم مقام رئیس هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) نیز در جلسه هیئت امنای این امامزادگان گفت: امیدواریم این امامزاده تبدیل به یک امامزاده الگو هم در بخش زیارتی و هم در بخش سیاحتی و استفاده از خدمات اجتماعی و متنوع شود.

صالحی ادامه داد: این بقعه متبرکه، محل بسیار با ارزشی که سال‌های گذشته غریب افتاده بود و به امکانات بالقوه‌ای که در اینجا بود توجه چندانی نشده بود، اما خوشبختانه از زمانی که سرلشکر صفوی عهده‌دار ریاست هیئت امناء این امامزادگان شدند حرکت‌ها و قدم‌های بلندی برداشته شد.

سازمان اوقاف , امام‌زاده ,

وی افزود: طی سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی  پیشرفت بسیار خوبی ایجاد شده به خصوص صحن حرم بسیار خوب پیش رفته است و نقشه جامع خوبی برای آن تهیه شده و تمام امکانات جانبی مورد نیاز زائران نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به برنامه‌های آینده این آستان گفت:  امیدواریم بوستان نهج‌البلاغه که تا فاصله‌ای جلو آمده است به همان سبکی قبلی ادامه پیدا کند و طرح پل بین آستان و این بوستان هم با کمک شهرداری تهران احداث شود.

انتهای پیام/