شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ ارقام نجومی در قبوض مشترکین خانگی غیرقابل پذیرش است


تذکرات شفاهی نمایندگان؛ ارقام نجومی در قبوض مشترکین خانگی غیرقابل پذیرش است

نماینده رامیان با اشاره به ارقام نجومی ۴.۵ میلیون تومانی و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای قبوض برق مشترکین خانگی گفت:از مدیران وزارت نیرو و توانیر می‌خواهم قبوض برق مصرفی خودشان را منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی گفت: افزایش چند برابری قبوض برق در استان گلستان و شهرستان رامیان و آزادشهر در حالی که در فصل تابستان و ایام پیک مصرف در روز 7 الی 8 ساعت قطعی برق وجود داشت عین بی عدالتی و بی انصافی مسئولان وزارت نیرو است.

وی با اشاره به ارقام نجومی 4.5 میلیون تومانی و 2 میلیون و 700 هزار تومانی و بالاتر برای قبوض برق مشترکین خانگی تاکید کرد: از مدیران وزارت نیرو و توانیر می خواهم قبوض برق مصرفی خودشان را منتشر کنند تا مشخص شود برای آن ها چگونه محاسبه شده و برای مشترکین خانگی مانند مردم استان گلستان چگونه محاسبه می شود.

نماینده آزادشهر در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به وزیر کشور، بیان کرد:عدم پرداخت حقوق با مزایای کارکنان و کارگران شهرداری ها به ویژه شهرداری های شهرهای کوچک موجب شده برخی از کارگران مرخصی گرفته و با عنوان کارگر روزمزد کار کنند. چرا که چندین ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده اند از این رو وزارت کشور باید به داد این اقشار برسد.

کوهساری در پایان اظهار کرد: تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان، یکسان سازی حقوق بازنشستگان، رسیدگی به وضعیت معلمان قرآن و طرح امین و تبدیل وضعیت نیروهایی که از امتیاز ایثارگری برخوردار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به آغاز سال تحصیلی لازم است وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع تر معرفی شود.

**ضرورت دریافت بازخورد 6 ماهه پس از ارائه گزارش کمیسیون مجلس درباره حوادث غیرمترقبه
محمدرضا صباغیان نیز در اخطار قانون اساسی با استناد به بند (12) ماده (3) گفت: بعد از هر حادثه‌ای گزارشی از سوی کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه می‌شود و نمایندگان درباره آن اظهارنظر کرده و در نهایت به دستگاه‌ها می‌رود اما اتفاق خاصی نمی‌افتد این در حالی است که کمیسیون مربوطه باید درباره اقدامات به عمل آمده دستگاه‌ها بر اساس این گزارش‌ها، کسب اطلاع کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش حادثه سی‌سخت گفته شد که برخی افراد وام 20 میلیون تومانی و به برخی کمک‌های بلاعوض شده است اما اقشار هدف مشخص نیست لذا لازم است بازخوردی 6 ماهه یا یک ساله بعد از ارائه گزارش دریافت شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر شفاف سازی عملکرد کمیته بحران در زمان وقایع خاطر نشان کرد: جلسه شورای عالی مدیریت بحران تشکیل نشده و کسی در قبال آن پاسخگو نیست لذا مدیریت بحران همچون حکومت انگلیس شده است که ملکه آن هیچ نقشی در وقایع ندارد.

**تداوم گران شدن مایحتاج ضروری مردم قابل تحمل نیست
غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تاکید بر لزوم تسریع در انتصابات در قوه مجریه،گفت: کندی انتصابات در قوه مجریه و استمرار مسئولیت غرب باوران که مسبب وضعیت موجود کشور هستند، مترادف با تضییع حق مردم و از دست رفتن فرصت خدمت به ولی نعمتان ما است. باید با جدیت و قاطعیت و سرعت دست کسانی که فقط آمریکا را دنیا می پندارند از مدیریت های حاکمیتی کشور قطع شود و تعلل در این زمینه پذیرفته نیست.

وی در بخش دیگری از تذکر خود بیان کرد: تداوم گران شدن مایحتاج ضروری مردم قابل تحمل نیست و مسئولان مربوطه به خصوص وزیر صمت نسبت به مدیریت و کنترل بازار با اهتمام لازم اقدام کند.

نماینده تهران در همین راستا ادامه داد:ریاست جمهوری باید از تداوم بیان و تکرار کلید واژه هایی از قبیل قیمت های دستوری که به منظور توجیه غیرعملی کنترل بازار و تبعیت از لیبرالیسم اقتصادی بیان می شود، جلوگیری کند.

انتهای‌ پیام/