شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#صدور مجوز

تصمیم مجلس برای تسهیل در صدور مجوز ها/ ظرف یکماه شناسه یکتا صادر شود

مجلس شورای اسلامی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار را موظف کردند تا با درخواست کتبی یا الکترونیکی دارنده مجوز، ظرف یک ماه از زمان درخواست، شناسه یکتای مجوز برای آنان صادر کند.

به گزارش زنهار، نمایندگان در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تبصره ۷ ماده ۱ این طرح را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ این طرح؛ از شش‌ماه پس از لازم‌الاجراشدن این قانون هرگونه استعلام، تمدید یا ابطال مجوز، تنها از طریق شناسه یکتای مجوز صادره (صادرشده از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور) قابل انجام است.

امکان استعلام شناسه یکتای صادره برای دارندگان مجوز‌ها در درگاه ملی مجوز‌های کشور باید برای عموم مردم فراهم باشد. مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار موظف است برای مجوز‌های کسب و کار اخذ شده قبل از لازم الاجراشدن این قانون، با درخواست کتبی یا الکترونیکی دارنده مجوز، ظرف یک ماه از زمان درخواست شناسه یکتای مجوز صادر کند. کسب‌وکار‌هایی که از دو سال پس از لازم‌الاجرا شدن این تبصره، شناسه یکتای مجوز صادره نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.