شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اراک

شانزدهمین جشنواره تلاوتهای مجلسی در استان مرکزی برگزار می شود

شانزدهمین جشنواره تلاوتهای مجلسی در استان مرکزی برگزار می شود

اراک- شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان مرکزی با حضور ۹ قاری راه یافته به این مرحله ۱۴ مهرماه در اراک برگزار می‌شود.

مجید جدیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان مرکزی، اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره قاریان فقید استان، مرحوم مهدی محمدی و مرحوم امیر ملکی پور، همزمان با شب شهادت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر تعیین کننده بودن آرای مردمی در این مسابقات، ادامه داد: نفرات راه یافته به مرحله حضوری شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان مرکزی به ترتیب حروف الفبا محسن احمدلو، محمدرضا اکبری، مهدی امیری، مسعود شریفی، احمد صابر نژاد، حمیدرضا طبیبی، محمدرضا عسگری، علی فراهانی و مهیار قاسمی هستند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان مرکزی گفت: در این جشنواره قاریان مجاز به تلاوت آزاد از هر جای قرآن کریم هستند، وصل ۲ سوره یا قصار السور توسط قاری بلامانع خواهد بود، استفاده از قرائت‌های مختلف آزاد است همچنین زمان تلاوت بین ۶ تا ۸ دقیقه است که در صورت عدم رعایت زمان توسط قاری، به ازای هر دقیقه کمتر یا بیشتر ۵ درصد از مجموع امتیازات کسب شده توسط هیئت داوران و مردم را از دست خواهد داد.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان مرکزی چهارشنبه ۱۴ مهرماه پس از نماز مغرب در مسجد امام خمینی (ره) اراک واقع در میدان حافظیه برگزار می‌شود و نفرات برتر این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.