شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی#تیم ملی#قهرمانی جهان

طالقانی: ۲۰ نفر زنگ زدند و گفتند «انتقادی نداری؟»/ از خوشحالی مردم به خاطر کشتی خوشحالم


طالقانی: 20 نفر زنگ زدند و گفتند «انتقادی نداری؟»/ از خوشحالی مردم به خاطر کشتی خوشحالم

رئیس پیشین فدراسیون کشتی گفت: وقتی دو طلا گرفته‌ایم و ۴ فینالیست هم تا اینجای کار در مسابقات آزاد قهرمانی جهان داریم، انتقاد از تیم ملی معنی ندارد.

محمدرضا طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اتفاق خوب و شب فراموش نشدنی کشتی ایران در اسلو که به برد حسن یزدانی مقابل تیلور و طلای امیرحسین زارع منجر شد، اظهار داشت: جای غرور و خوشحالی است که کشتی چنین نتایجی کسب کرده، مردم به شدت خوشحال شدند و من هم به خاطر خوشحالی مردم خیلی خوشحالم. ما هنوز هم بچه‌های دیگری را داریم که می‌توانند برایمان مدال خوش‌رنگ بگیرند.

وی ادامه داد: شاید بگویند در جهانی‌های بعد از المپیک تیم‌ها پوست اندازی کردند و جوان هستند، اگر اینطور هم باشد، خب در تیم ما هم این اتفاق رخ داده و تیم ما هم جوان است. بچه‌های ما اینقدر قوی هستند که بهترین نتیجه را بگیرند. من بیشتر از همه تبریکی بلند و بالا به قبیله قشنگ کشتی دارم که این مدال‌ها به دست آمد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در مورد شکست دیوید تیلور آمریکایی مقابل حسن یزدانی گفت: اتفاقا روزی که برای جلسه هیئت رئیسه به فدراسیون رفتم، بچه‌ها را هم دیدم و برای‌شان صحبت کردم. همه خطابم به حسن یزدانی بود و گفتم «همه بچه‌ها باید در اتاق تو بنشینند و از تو یاد بگیرند که  چقدر خوب کشتی می‌گیری و چقدر بزرگی». به او گفتم  که «در نروژ برای تو روز قشنگی رقم خواهد خورد و همه مردم می‌بینند که قبلاً در المپیک هم حق تو برد بوده است». 

طالقانی درباره طلای امیرحسین زارع نیز تاکید کرد: او بسیار خوب کشتی گرفت و یک سر و گردن از همه کشتی گیران سنگین وزن دنیا بالاتر بود. این مدال خیلی خوب بود و غرور همه مردم را به همراه داشت. مردم یک چیزهایی داشتند که حالا دچار سختی شده‌اند، امروز با ورزش خوشحالی دوباره بین آنها آمد و دیدند که ما چه مملکت بزرگی داریم. من از اینکه سرود کشورمان آنجا نواخته شد، کِیف کردم.

نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی در مورد انتقاداتی که پیش از این از انتخاب پژمان درستکار از سوی علیرضا دبیر می‌شد، خاطرنشان کرد: این حرف‌ها همیشه هست. نمی‌خواهم بگویم اینها چه کار کردند  و آنها چه کار. همه در این موفقیت سهیم بودند، پیروزی را تلخ نکنیم. انتقاد همیشه بوده و بعد از این هم هست. از همین دیشب که این بچه‌ها تازه اول راهند، 20 تا زنگ به من زده شده که «انتقادی نداری؟». آخر وقتی 2 طلا در یک شب گرفتی و 4 فینالیست داشتی، چه انتقادی می‌ماند؟

 

انتهای پیام/