به گزارش خبرنگار برنا؛ سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه چهل و نهمین طرح رعد، گفت: با تلاش ۴۸ ساعت گذشته همکارانم این طرح به مرحله اجرا درآمد و ۲۱۸ حکم اجرا شد و ۸۳ محل تجمع سارقان، ۲۰ مرکز مالخران، ۱۹ محل اراذل و اوباش و ۲۰ پاتوق فروشندگان مواد مخدر پاکسازی شد.

او افزود: در این عملیات ۶۲۲ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، سارقان منزل، سارقان به عنف، سارقان جرایم خشن را دستگیر کنند که تعدادی از آن ها به صورت باندی اقدام می کردند که در مجموع ۳۸ باند منهدم شد و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ سرقت تا این لحظه کشف و اموال سرقتی ضبط شد.

سردار رحیمی بیان کرد: ۱۵۶ دستگاه خودرو و موتور از سارقان کشف شد و به ۷۵۲ پرونده سرقت رسیدگی و بسته شد. ۴۵ نفر از محکومان متواری دستگیر شدند. بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان ارزش اموال کشف شده بود. ۱۴ سلاح گرم، ۹۰ فشنگ، ۱۲۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و ۲۶۲ خرده فروش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ۱۲ هزار و ۷۳۱ کالای قاچاق کشف شد که ۲.۵ میلیارد تومان ارزش اموال مکشوفه بود.

او درباره استفاه برخی از سلبریتی ها از بادیگارد، بیان کرد: چیزی به نام بادیگارد در بخش خصوصی نداریم تنها شرکت هایی که دارای مجوز های رسمی هستند نگهبان های محله‌اند که در کنار پلیس قرار دارند و با کمک کلانتری ها وظیفه امنیت را برعهده دارد بادیگارد شخصی و افرادی که از این بادیگاردها استفاده می کنند جرم است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره افزایش ترافیک تهران، گفت: ترافیک تهران یک موضوع قدیمی است، روزانه خودروهای های زیادی وارد پایتخت می‌شوند، متاسفانه اقدام قابل توجهی برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است، لذا تجمع خودرو در اماکن از علت های ایجاد ترافیک در تهران است.

سردار رحیمی ادامه داد: به مسئولان یادآوری می کنم که در شش ماهه دوم به دلیل افزایش استفاده از خودرو، کوتاهی روز، وارونگی هوا، نسبت به حل مشکل ترافیک اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

او با تاکید بر اینکه پلیس دستگاه متولی حل ترافیک نیست، افزود: باید ارگان ها و سازمان های مرتبط نسبت به حل این معضل اقدام و بسترهای مناسب را فراهم کنند تا پلیس ترافیک را مدیریت کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تمهیدات پلیس برای روزهای آخر ماه صفر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آماده اجرای هرگونه مراسم عزاداری است و قبل از اجرای هر مراسمی متولیان برگزاری مراسم‌های عزاداری با پلیس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

//انتهای پیام: 5