شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی#سالمندان#کرونا#این#مبتلا#باید#مصرف#کنند

این خوراکی ها را سالمندان مبتلا به کرونا باید مصرف کنند

در دوره نقاهت بیماری کووید 19 سالمندان بیش از سایر سنین مستعد سوء تغذیه هستند که باید از نظر تامین کالری، پروتئین و ریز مغذی های لازم چه در منزل و چه در نقاهتگاه ها، تحت مراقبت جدی قرار گیرند.

این خوراکی ها را سالمندان مبتلا به کرونا باید مصرف کنند

به گزارش منیبان؛ نسرین علیزاده گفت: در صورت امکان غذاها را از نظر پروتئین با اضافه کردن و مصرف گوشت چرخ کرده، پودر شیرخشک، پنیر، ماست چکیده، مغزها، تخم مرغ و ژلاتین غنی کنید مثلا می توانید پودر شیرخشک یا پودر انشور-1 را به شیر معمولی اضافه کنید.

وی با اشاره به مصرف میان وعده های مقوی برای سالمندان افزود: غذاهایی مانند سوپ غلیظ، پوره سیب زمینی با پنیر و یا گوشت مرغ، ساندویج تخم مرغ، پودر مخلوط مغزها و فالوده انواع میوه بسیار مقوی است همچنین می توان از سمنو در میان وعده ها نیز استفاده کرد.

علیزاده ادامه داد: استفاده از مخلوط حبوبات و غلات در غذاها، مانند عدس پلو، لوبیا پلو و باقلا پلو و یا تهیه انواع کیک های کم شیرین خانگی با اضافه کردن مغز گردو و مغز بادام، میان وعده مناسبی برای این دوران هستند.

وی درخصوص غنی کردن وعده های غذایی از کربوهیدرات و کالری گفت: غذاها را از نظر کربوهیدرات با استفاده از پوره سیب زمینی و جوانه گندم، ماش یا جو و  از نظر کالری نیز با اضافه کردن خامه، روغن زیتون و روغن بذر کتان غنی کنید.

علیزاده خاطرنشان کرد: از مواد غذایی تازه و سالم استفاده کرده و از غذاهای مانده و یا فریز شده و مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه اجتناب کنید.

وی افزود: استفاده از انواع سبزی ها مانند هویج، سبزی های برگ سبز، کدو، کرفس، شلغم و .. در مصرف روزانه بسیار مفید است و می توان پوره آن ها را به غذا اضافه کرد.

علیزاده یکی از علل کم اشتهایی در این گروه سنی را کم آبی خواند و توصیه کرد: استفاده از مایعات مختلف در بین وعده های غذایی، به بدن آب کافی برسانید همچنین روزانه حداقل 8 لیوان، آب آشامیدنی، چای کم رنگ، شیر یا آب میوه های طبیعی در فاصله وعده های غذایی استفاده کنید.

وی یادآور شد: در صورتی که سالمند مبتلا به دیابت نباشد می توان از شیره انگور و یا انواع شربت های تهیه شده با عرقیات و نبات بصورت کم شیرین استفاده کرد.

وبگردی