شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آیفون#قیمت

آیفون ۱۳ با قیمت هایی شوکه‌کننده به ایران رسید

کدخبر: 445020
اقتصاد نیوز : چند روزی است که خبر ورود گوشی های آیفون ۱۳ به بازار دنیا و همچنین ایران داغ شده است و افراد بسیاری به دنبال این کالا هستند و می خواهند جزو اولین نفراتی باشند که از این گوشی بسیار قدرتمند استفاده کنند.

به گزارزش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، برای همین موضوع به بازارهای فروش تلفن در تهران مراجعه کردیم تا ببینیم که آیا واقعا این گوشی به بازار ایران هم رسیده است یا خیر؟

در حالی که مدتی از آغاز پیش فروش آیفون۱۳ در آمریکا گذشته است، این گوشی در ویترین مغازه های تهران دیده نمی شود اما وقتی از فروشندگان جویای این موضوع می شویم، گویا  این مدل گوشی موجود است و کد های  فعالسازی آن نیز صادر شده است.

در رابطه با همین موضوع با چند نفر از فروشندگان گفت و گو کردیم که یکی از آنها  بیان کرد: اگر کسی خواهان این گوشی باشد، موجود داریم و کد فعالسازی آن هم صادر شده است که می‌توان رجیستری آن را انجام داد.

وقتی از مغازه داران پرسیدیم که گوشی ها به چه صورت به کشور وارد شده اند، جواب آنها حمل مسافری تلفن همراه بود.

البته برخی فروشندگان هم مدعی بودند که تعداد کمی در بازار به این محصولات دسترسی دارند و بقیه مدل های این گوشی بدون کد رجیستری است و فرد باید خودش هزینه فعالسازی را  به شخصی که آن را وارد کرده است بپردازد یا اینکه منتظر بماند تا شرکتی، هزینه رجیستری آن را پرداخت کند در غیر این صورت بعد از یک ماه عملا بدون استفاده می شود.

در این رابطه از همتا هم پیگیر موضوع شدیم که اینگونه به ما پاسخ دادند: با توجه به بررسی های انجام شده، یکشنبه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ واردات سری جدید آیفون ۱۳ به ایران آغاز شده است و  بر این اساس تا کنون ۹۶۹ عدد از سری جدید آیفون ۱۳ وارد بازار ایران شده است.

از سخنگوی گمرک نیز شیوه ورود این محصولات سری جدید آیفون را جویا شدیم.

آیفون ۱۳ به بازار ایران رسید/ قیمت شوکه‌کننده این مدل گوشی را ببینید

لطیفی سخنگوی گمرک در این خصوص تصریح کرد: تعداد ۹۲۴ تلفن همراه آیفون ۱۳ از رویه مسافری وارد کشور شده است.

او افزود: از این تعداد، ۳۹۶ تلفن همراه از طریق گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد شده است اما به علت اینکه یک ماه برای رجیستری فرصت دارند، مشخص نیست که به طور نهایی رجیستری شده باشند یا خیر؟  

بر اساس این گزارش قیمت این گوشی ها در بازار ایران بسیار شوکه کننده و تعجب آور است. یکی از این فروشندگان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قیمت این نوع گوشی گفت: قیمت آیفون های سری ۱۳ تقریبا از ۳۸میلیون تومان شروع می شود که آیفون ۱۳ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است و تا قیمت ۹۰ میلیون تومان هم می رسد که برای آیفون ۱۳ پرو مکس با حافظه ۱۰۰۰گیگابایتی است.

اما در این میان  یک نکته اساسی مطرح است؛ اینکه واقعا چگونه برای محصولی که هنوز به طور رسمی وارد بازار نشده است و تنها چند نمونه مسافری دارد، چنین قیمت هایی را تعیین می کنند و گذاشتن این قیمت ها بر چه اساسی است؟

در پایان توصیه ای که می شود در این روز های داغ بازار گوشی های جدید آیفون به متقاضیان کرد این است که اندکی صبر کنید تا مقداری عرضه این محصوب در بازار های جهانی افزایش یابد و مطمئنا قیمت تعدیل می شود، همانطور که مدل قبلی آن در ابتدا نرخ زیادی داشت و در ادامه با عرضه بیشتر نرخ آن پایین آمد و تعدیل شد.