شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

عضو ارشد حماس:

حصول پیشرفت در پرونده تبادل اسرا میان «حماس» و «تل آویو»صحت ندارد

حصول پیشرفت در پرونده تبادل اسرا میان «حماس» و «تل آویو»صحت ندارد

عضو ارشد جنبش «حماس» در سخنانی تصریح کرد: اخبار منتشر شده در خصوص حصول پیشرفت در پرونده تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی صحت ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «زاهر جبارین» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها به ویژه در رسانه‌های سعودی در خصوص حصول پیشرفت در پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این عضو ارشد حماس در این زمینه گفت: حصول پیشرفت در پرونده تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی صحت ندارد. اینها جملگی شایعاتی هستند که با هدف اعمال فشار بر مقاومت مطرح می‌شوند.

وی در ادامه نیز اظهار داشت: گروه مقاومت اسلامی حماس تحت تأثیر این شایعات قرار نخواهد گرفت. چندی پیش، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.