شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

شروع فصل جدید «شهروند و مافیا» از آخر هفته


شروع فصل جدید «شهروند و مافیا» از آخر هفته

تهیه‌کننده «شهروند و مافیا» از پخشِ فصل یازدهم و ادامه تولید این مسابقه تلویزیونی تا فصل شانزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلطانی این روزها مسابقه «شهروند و مافیا» را در آستانه پخش دارد و "آشپزی با مامان" را به تازگی برای شبکه پنج سیما آماده کرده است و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها روی آنتن این شبکه تلویزیونی می‌رود. 

این تهیه‌‌کننده تلویزیون به تسنیم خبر داد: فصل یازدهم «شهروند و مافیا» از روز 16 مهرماه همزمان با اول ربیع‌الأول و با چالش‌ها و اتفاقات جدید به آنتن برمی‌گردد. 

او همچنین تأکید کرد که این فصل یازدهم «شهروند و مافیا» است و ساعت 23 همچون گذشته از شبکه سلامت سیما روی آنتن می‌رود. 

سلطانی درباره ادامه تولید فصل‌های آینده این مسابقه تلویزیونی،‌گفت: این روزها تولید این مسابقه تلویزیونی در فصل‌های یازدهم تا شانزدهم ادامه دارد.

وی درباره "آشپزی با مامان" هم توضیح داد: این اولین برنامه‌ای است که منحصراً راجع به مادران ساخته شده و هیچ برنامه‌ای تاکنون به این شکل نبوده که در رابطه با مادران باشد. سه احساس برای مردم با تماشایِ این برنامه به وجود می‌آید خندیدن، گریستن و حتی هیجان‌زده شدن؛ 48 دقیقه برنامه ساخته‌ایم که با ریتم تند روی آنتن می‌رود. 

براساس این گزارش، مسابقه تلویزیونی «شهروند و مافیا»  با هدف افزایش قوه تشخیص و خانوادگی است؛ در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند؛ در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود؛ در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی دهند.

این برنامه در ابتدا نامش مافیا بود و در دوران جدید به "شهروند و مافیا" تغییر نام داد. مسابقه‌ای که تهیه‌کننده‌اش اعتقاد دارد کپی نیست و هدفش افزایش قوه تشخیص و بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبین و بینندگان است.

علیرضا سلطانی تأکید کرد این مسابقه سرگرمی کاربردی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، زیرا به واسطه این بازی که همچون "منچ" و دیگر بازی‌های سرگرمی روی میز و زمین بازی می‌شد، حالا در نمایش تصویری و تلویزیونی، افراد را با آزمون و خطایی روبرو می‌کند که بتوانند تشخیص خودشان را به رقابت بگذارند. 

مسابقه‌ای که به شدت فکری و شک‌برانگیز است و بسیاری از نام مسابقه، جذب تماشایش می‌شوند چون نام "مافیا" برایشان جذابیت دارد. بهنام تشکر برای اولین‌بار به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد اما در آستانه پخش فصل دوم علیرام نورایی به جای بهنام تشکر مجری این برنامه شد. حالا این برنامه به فصل‌های جدید رسیده و در فصل یازدهم هم کماکان علیرام نورایی اجرای این برنامه را برعهده خواهد داشت. 

به تعبیرِ سلطانی تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی، هدف‌گذاری اصلی‌ «شهروند و مافیا» ارتقای مهارت‌های فردی و بالا بردن قدرت تشخیص افراد است.  این ماهیت کاری ما در مسابقه "مافیا" است و دنبال سرگرمی کاذب یا اصطلاحاً شلنگ‌تخته که در برخی از مسابقات وجود دارد نیست. چرا که در عین جذابیت هم اطلاعات‌ می‌دهد و هم سرگرم‌کننده است.

انتهای پیام/