شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس‌جمهور#مسکونی#فرماندار#رئیسی
گفت‌وگو|

دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده سی سخت

فرماندار دنا با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت گفت: آیت‌الله رئیسی دستور دادند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای مسکونی شهری و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای مسکونی روستایی اختصاص یابد و این مبلغ به تسهیلاتی که دولت قبلی در نظر گرفته بود، اضافه می‌شود.
عبدالحمید پناهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در جریان پنجمین سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حدود یک هزار و ۲۴۰ منزل مسکونی خسارت‌دیده از زلزله در مرحله سقف‌زنی قرار دارند و تاکنون ۴۳۵ واحد مسکونی احداثی نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.
 
فرماندار دنا گفت: هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی احداثی خسارت دیده از زلزله داشتیم که صاحبان هزار و ۴۸۰ مورد از این واحدها به بانک‌ها مراجعه و برای ساخت منازل خود با بانک‌ها قرارداد نوشتند که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی سقف‌زنی شده‌اند.
 
پناهی عنوان کرد: در حوزه تعمیراتی نیز زلزله به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده بود که کار تعمیر ۸۵ درصد این واحدها تمام شده است.
 
وی با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت، گفت: آیت‌الله رئیسی دستور دادند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای مسکونی شهری و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای مسکونی روستایی اختصاص یابد و این مبلغ به تسهیلاتی که دولت قبلی در نظر گرفته بود، اضافه می‌شود. اگر این منابع به‌زودی تأمین اعتبار شود، همه آن هزار و  ۲۰۰ واحدی که سقف‌زنی کرده‌اند، تکمیل می‌شوند.
 
فرماندار دنا گفت: تعداد کمی از افراد هم هستند که متراژ منازل آن‌ها بیشتر از صد متر است و نیاز به آورده مالی شخصی برای تکمیل واحدهای مسکونی خود دارند چراکه بنیاد مسکن مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان اعتبار برای ساخت خانه‌های ۸۰ متری اختصاص داده است و امیدواریم این عزیزان نیز سریع‌تر منازل‌شان تکمیل شده و تا قبل از فصل سرما به خانه‌های خود بروند.
 
وی افزود: رئیس‌جمهور در این بازدید با مردم دیدار میدانی داشته و در سخنان خود به دستگاه‌های دولتی، بنیاد مسکن، سپاه، بسیج و سایر سازمان‌های مربوطه برای پیگیری‌های بیشتر در امر تکمیل خانه‌های مردم تذکر دادند. 
 
پناهی تأکید کرد: مردم از رئیس‌جمهور درباره استمهال وام‌هایشان درخواست کردند. البته این موضوع قانون دارد اما ازآنجاکه بار مالی آن هنوز مشخص نشده است، اجرایی نشده و رئیس‌جمهور تأکید کردند که اجرای این موضوع هم در دستور کار قرار بگیرد.
 
 
انتهای پیام/