سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره آخرین آمار از تعداد شناسنامه‌های صادر شده برای مادران ایرانی و پدران خارجی، اظهار کرد: نزدیک به 20 هزار درخواست برای صدور شناسنامه افرادی که حاصل ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی هستند، اعلام شده بود و حدود 4 هزار شناسنامه صادر شده است.

او با تاکید بر اینکه هر تعداد شناسنامه‌ای که تائید نهایی آن برای سازمان ثبت احوال ارسال شده را صادر کردیم، گفت: افرادی که در خارج از ایران هستند می‌توانند به کنسوگری‌ها مراجعه کرده و درخواست‌شان را ثبت می‌کنند همچنین افرادی که در داخل ایران هستند به استانداری مراجعه کرده و درخواست‌شان را اعلام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: درخواست افرادی که در داخل ایران هستند در کمیسیون‌های مستقر استانداری‌ها مطرح شده بعد از تائید کمیسیون، سازمان ثبت احوال شناسنامه را صادر می‌کند.

ابوترابی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار ازدواج‌های غیر رسمی بعد از صدور شناسنامه برای مادران ایرانی و پدران خارجی افزایش یافته است یا نه؟ تصریح کرد: آمار ثبتی از این مورد که چه تعداد نفر ازدوج‌شان را به ثبت رسمی رسانده‌اند، نداریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آخرین وضعیت از صدور کارت ملی هوشمند، گفت: فعلا چاپخانه دولتی در تولید بدنه کارت های ملی کاهش تولید داشته است. 

او در پایان تاکید کرد: برای نزدیک به 52 میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و برای کمتر از 10 میلیون نفر هنوز کارت ملی هوشمند صادر نشده است.

انتهای پیام/ 2