«محمد صادق کوشکی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با سخنان امیرعبداللهیان در رابطه با برجام و آینده مذاکرات در دولت آقای رئیسی گفت: مذاکره خود به تنهایی مهم نیست آنچه که اهمیت دارد نتایج مذاکره است و تاثیراتی واقعی که بر اقتصاد و رفع تحریم‌ها به جا می‌گذارد. ما از سال ۹۲ تا به امروز مجموعه‌ای از مذاکرات را شروع کردیم که در دولت آقای روحانی چند ماهی وقفه داشت و تا به امروز هم مذاکرات وین ادامه دارد ولی هیچ تاثیری به جا نگذاشت. اگر مذاکره نتیجه‌ای داشت در طول سال‌های ۹۲ و ۹۳ امیدی ایجاد می‌کرد. امروز جامعه حساسیتی به مذاکره ندارد چون اساسا مذاکره تاثیری ندارد. تا اینجا نیز دولت در مورد مذاکرات وین عملکرد درستی داشته. ما توافقات متعددی با اروپا و آمریکا داشتیم و ابتدا باید به آن تعهدات عمل کنند که می‌تواند مقدمه‌ای برای موفقیت در گفتگوهای بعدی بین ما و آنها باشد.

او افزود: جامعه ما دیگر نسبت به مقوله مذاکره واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و انجام شدن یا نشدن مذاکره چندان برای جامعه اهمیت ندارد. جامعه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ تا ۹۵ این توهم را دنبال کرد و به هیچ نتیجه‌ای نرسید و امروز نگاهی واقع‌بینانه دارد. مردم متوجه شده‌اند رابطه منطقی بین انجام مذاکرات و حل مشکلات وجود ندارد.

کوشکی تاکید کرد: آقای رئیسی با رای ۱۸ میلیون رئیس جمهور شده و باید پاسخگوی آن ۱۸ میلیون باشد. 

او در پایان گفت: دولت ابزار است تحول باید در واقعیت‌های بیرونی اتفاق بیفتد. اگر جامعه حس کند دولت کارآمد است و عملکرد دولت منطقی است و بر کیفیت زندگی آنها موثر است قطعا این مسیر درست خواهد بود وگرنه تحول در دولت مهم نیست دولت ابزار و واسطه است و مهم این است که خروجی این رفتار ها رضایت جامعه را جلب می کند یا خیر.

انتهای پیام/ 5