شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#انرژی

آیا ورزش با معده خالی به کاهش وزن بیشتر کمک می‌کند؟

ورزش

بدن به جای غذایی که اخیرا مصرف کردید از چربی و کربوهیدرات ذخیره شده در بدن برای تامین انرژی تغذیه می کند و منجر به کاهش بیشتر چربی می شود.

به گزارش مشرق، ورزش با شکم خالی چیزی است که به عنوان کاردیو ناشتا نیز شناخته می شود. نظریه این است که بدن به جای غذایی که اخیرا مصرف کردید از چربی و کربوهیدرات ذخیره شده در بدن برای تامین انرژی تغذیه می کند و منجر به کاهش بیشتر چربی می شود.

تحقیقات از سال ۲۰۱۶ به مزایای ورزش در حالت ناشتا از نظر مدیریت وزن اشاره می کند. مطالعه روی ۱۲ مرد نشان داد افرادی که قبل از ورزش صبحانه نمی خورند چربی بیشتری می سوزانند و کالری دریافتی خود را در طول ۲۴ ساعت کاهش می دهند.

برخی تحقیقات این نظریه را رد می کنند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ روی ۲۰ زن انجام شد، تفاوت قابل توجهی در تغییر ترکیب بدن بین گروه هایی که قبل از ورزش غذا می خوردند یا ناشتا بودند را نشان نداد. در بخشی از این مطالعه، محققان وزن بدن، درصد چربی بدن و اندازه دور کمر را در طول چهار هفته اندازه گیری کردند.

در پایان مطالعه مشخص شد هر دو گروه وزن بدن و توده چربی خود را از دست داده اند. البته برای دستیابی به نتایج قطعی و توسعه این یافته ها به تحقیقات بیشتری در یک دوره زمانی طولانی تر نیاز است، همچنین ورزش با معده خالی می تواند بدن را به استفاده از پروتئین به عنوان سوخت سوق دهد.

آیا ورزش با معده خالی به کاهش وزن بیشتر کمک می‌کند؟

این امر باعث کاهش پروتئین بدن می شود که برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها بعد از ورزش مورد نیاز است. به علاوه، استفاده از چربی به عنوان انرژی لزوما به این معنا نیست که درصد کلی چربی بدن خود را کاهش داده یا کالری بیشتری بسوزانید.

آیا ورزش با معده خالی گزینه بی خطری است؟

در حالی که برخی تحقیقات برای ورزش با معده خالی وجود دارد، اما لزوما به این معنی نیست که گزینه ایده آلی باشد. هنگام ورزش با معده خالی ممکن است منابع انرژی ارزشمندی را بسوزانید و استقامت کمتری داشته باشید، همچنین سطوح پایین قند خون باعث ایجاد سبکی سر، حالت تهوع یا لرزش می شود. احتمال دیگر این است که بدن با استفاده مداوم از ذخایر چربی برای انرژی سازگار شود و چربی بیشتری نسبت به حالت معمول ذخیره کند.

منبع: دکتر سلام