شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#افغانستان#مقامات#آلمان#وزیر دفاع

اختلاف مقامات آلمانی درباره شفاف‌سازی مداخله ناکام در افغانستان


اختلاف مقامات آلمانی درباره شفاف‌سازی مداخله ناکام در افغانستان

سیاستمداران دفاعی بسیاری احزاب و فراکسیون‌های آلمان انتقاد شدیدی به نحوه برنامه‌ریزی وزیر دفاع آلمان برای بررسی عملیات شکست خورده ارتش در افغانستان وارد و اعلام کردند که در نشست طراحی شده شده برای این منظور شرکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل"، در گزارشی نوشت: "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در راستای اجرای برنامه های خود برای جبران عملیات شکست خورده در افغانستان در برابر شکست تازه ای قرار دارد. سیاستمداران دفاعی بسیاری از فراکسیون ها در پارلمان آلمان اعلام کرده اند که در نشست برنامه ریزی شده از طرف وزارت دفاع آلمان برای پرداختن به این مسئله شرکت نخواهند کرد. بسیاری از این سیاستمداران تاریخ برگزاری چنین نشستی را مناسب نمی دانند.

"توبیاس لیندنر"، از سیاستمداران دفاعی حزب سبز آلمان در این باره گفته است: مسلما باید روی عملیات افغانستان مفصلا کار شده و درس هایی برای آینده گرفته شود، اما این که این روند به چه شکلی باید انجام شود مسئله ای است که پارلمان آینده آلمان باید درباره آن تصمیم بگیرد.

وی افزود: این امر مستلزم یک فرآیند واقعی کار و نه یک مراسم منحصر به فرد بین دو دوره انتخاباتی است.

"ماری آگنس استراک-زیمرمن" از سیاستمداران دفاعی حزب لیبرال دموکرات هم از یک اقدام آزاردهنده غیر قابل قبول برای پارلمان ( از طرف وزارت دفاع) سخن گفته است.

وی همچنین گفت: پارلمان جدید آلمان هنوز تشکیل نشده است و پارلمان در ترکیب قدیمی خود دیگر صلاحیتی برای چنین ارزیابی مهمی که وزیر دفاع دنبال آن است را ندارد.

در این گزارش آمده است که مناسبات اخیرا متشنج "کارن بائر" با سیاستمداران دفاعی بر سر مسئله افغانستان حالا با این جریانات تشدید می شود. برخی سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم گفته اند که نمی خواهند در این نشست با محوریت شفاف سازی درباره مسئله افغانستان که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود شرکت کنند.

با روی کار آمدن طالبان در افغانستان فشارها بر دولت آلمان به دلیل تحولات و هرج و مرج‌های اخیر در این کشور افزایش پیدا کرده و اپوزیسیون در آلمان دولت را به فریبکاری و بی مسئولیتی متهم می‌کنند.

انتهای پیام/